کاهش فروش/ افزایش تبلیغ

شرایط مختلف اقتصادی جامعه پیامدها و نتایج متفاوتی را در بازارها ایجاد می کنند همانگونه که رونق اقتصادی بیانگر افزایش تقاضا در بازارها است رکود اقتصادی موجب کاهش تقاضا در بازارها می شود شناخت روانشناسی و رفتار مشتریان در شرایط مختلف اقتصادی جامعه، یکی از مهمترین عوامل موفقیت در شرایط مختلف کسب و کارها است.

 

در زمانهایی که اقتصاد در حال رشد و رونق قرار دارد و کسب و کارها دارای سطح مطلوب تقاضا هستند شرکت ها و بازاریابان عمده تمرکز خود را برای افزایش فروش بر تبلیغات هوشمندانه و جذاب ارائه کردن محصوالت متمرکز می کنند. این در حالی است که در شرایط رکود عواملی مانند درآمد قابل تصرف مشتریان، اطمینان به آینده، اعتماد آنها به فضای موجود کسب وکار، سبک زندگی و ارزشهای مورد نظر آنها در شرایط رکود مهمترین عوامل تصمیم گیری مشتریان است.

در حال حاضر کشور با شدیدترین رکود اقتصادی خود پس از جنگ روبه رو است. انتشار اخبار ناگوار اقتصادی از جمله نرخ بالای بیکاری، تعطیلی یا نیمه تعطیلی تعدادی از واحدهای صنعتی و اقتصادی، فعالیت های پایین تر از ظرفیت های واقعی بسیاری از واحدهای اقتصادی، اعتماد و قدرت خرید مردم را کاهش داده و تغییر رفتار عمده ای را در مصرف کنندگان موجب شده است. نتیجه این شرایط بوجود آمدن چالش های عمیق برای شرکت ها ، کسب و کارها و کسبه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *