۱۵ استراتژی کاربردی فروش موثر

بعد از اینکه منابع و وقت خود را صرف تهیه یک محصول جدید کردید ، پیدا کردن افرادی که آن را خریداری می کنند، مورد مهم بعدی است. ممکن است شما در مورد بهترین راه برای نزدیک شدن به مشتری دچار سردرگمی شوید یا به دنبال استراتژی های فروش بروید که نتیجه می دهند.

تعدادی از رویکردها ، نکات و تکنیکهایی وجود دارند که فروشندگان روزانه از آنها برای ارتباط با راه های جدید استفاده می کنند. با پیشرفت سریع فناوری ، تکنیک های جدید قدم به دنیای استراتژی های فروش می گذارند.

استراتژی ها و نکات فروش زیر می توانند به شما در جذب مشتری بیشتر، دستیابی به نتایج فروش مورد نظر و در نهایت رشد برند شما کمک کنند.

  1. مزایا مهمترین هستند.

برخی از قطعات فروش به سرعت با تعدادی از ویژگی های محصول ، بسته ها و گزینه های مختلف منتقل می شوند. همیشه یک قدم عقب بردارید و در مورد مزایای اصلی که چشم انداز شما با خرید و فروش به دست خواهد آورد، فکر کنید.

به یاد داشته باشید که مردم کالاهایی را خریداری نمی کنند بلکه یک راحتی دارند. نقطه عطف زمین اغلب این واقعیت است که محصول یا خدمات شما مزایای بیشتری را نسبت به آنچه در حال حاضر دارند فراهم می کند. اطمینان حاصل کنید که آنها قبل از شیرجه رفتن به مشخصات آنها آنچه را می فروشید را درک می کنند.

  1. تحقیق و چشم اندازهای خود را بفهمید.

این استراتژی به طور مستقیم با روش اول مرتبط است. شما نه تنها باید بتوانید توضیح دهید که چه چیزی می فروشید بلکه مشتری را نیز درک می کنید. قبل از تماس با آنها تحقیقات صحیح انجام دهید و سعی کنید جواب دهید که چگونه راه حل شما می تواند به مشکلات آنها کمک کند. با پرسیدن از خودتان شروع کنید:

  • اهداف اصلی کسب و کار شما چیست؟
  • آیا با فعالیتهای تجاری آنها آشنا هستید؟
  • موانع اصلی در آن صنعت چیست؟
  • مناطقی که آنها می توانند بهبود پیدا کنند چیست؟
  • آیا آنها با رقیب شما همکاری می کنند و اگر بله ، از نتایج راضی هستند؟

فقط هنگامی که در مورد چشم انداز اطلاعاتی کسب کردید ، قادر خواهید بود مکالمه را شخصی سازی کنید و آن را یک قدم جلوتر بردارید.

  1. هدف بازارهای کوچک

هنگام هدف قرار دادن چشم اندازها ، همیشه عیب یابی شبکه گسترده نیست. به سرعت می توانید تعداد و تنوع حسابهای خود را غرق کنید و هدف شما به نظر نمی رسد قابل دستیابی باشد.

با یک لیست مخاطب باریک شروع کنید و به یک صنعت خاص ، اندازه کسب و کار یا مکان آن توجه کنید. حتی اگر طاقچه منتخب نتیجه ای به بار نیاورد ، شما به سرعت به سمت یک چیز جدید می روید و هیچ چیزی برای از دست دادن آن ندارید. هنگامی که شما به یک طاقچه بازگردید ، دوباره تلاش خود را تقویت کرده و اعتماد به نفس شما را تقویت می کند.

  1. با اهداف مشخص شروع کنید.

مانند انتخاب بازار هدف ، باید اهداف خود را تا حد ممکن مشخص کنید. این به شما کمک می کند تا متمرکز شوید و در هر مرحله از مسیر خود را راهنمایی کنید.

اهداف باید یک بازه زمانی داشته باشند. به عنوان مثال ، یک هدف کوتاه مدت می تواند انجام معاملات X در هر کوارتال باشد. همچنین ، اگر هدف قابل اندازه گیری باشد ، ارزیابی هر فعالیت و پیگیری پیشرفت شما ساده تر خواهد بود.

  1. با افراد مناسب ارتباط برقرار کنید.

در اوایل دهه 70 ، فروشندگان با نقش های خرید مختلف آشنا شدند. الگوی شناخته شده ای از نقش ها در فرایند خرید ، یک دهه بعد شکل گرفت. از 6 نقش تشکیل شده است. بسته به سازمان ، فرد می تواند بیش از یک نقش را بر عهده بگیرد.

  • آغازگر – نیاز به خرید یک محصول / خدمات خاص به منظور حل یک مشکل را تشخیص می دهد.
  • اینفلوئنسر – این شخص سایر اعضای را تحت تأثیر قرار می دهد تا روند خرید را پیش ببرند.
  • تصمیم گیرنده – شخصی که در نهایت تصمیم خرید را به همراه تمام جزئیات خرید تصویب می کند.
  • خریدار – شخصی که خرید واقعی را انجام می دهد.
  • کاربر – شخصی که بعد از خرید از محصول / خدمات استفاده خواهد کرد.
  • دروازه بان – شخصی که اطلاعات یا دسترسی را کنترل می کند یا هر دو را کنترل می کند.

استراتژی ارتباط با افراد مناسب بدان معنی است که شما باید تصمیم گیرنده شرکت را پیدا کنید و در وقت زیادی صرفه جویی کنید. روش انجام این کار ، پیگیری جریان اطلاعات ، شناسایی متخصصان و ردیابی اتصالات به بالا است.

  1. آغوش داستان سرایی

فروشندگان برای افزایش جذابیت مشتری و جلب توجه آنها از داستانها استفاده می کنند. یک تحقیق نشان داد که داستان گویی روی نیت ها ، انگیزه ها ، اعتقادات ، احساسات و اقدامات فرد تأثیر می گذارد.

از آنجایی که داستان پردازی مستقیم با طرف عاطفی در ارتباط است و افراد بطور مستقیم به داستانها متصل می شوند، اگر بتوانید آن احساس عمیق تر را با هدایت خود به دست آورید، شانس بهتری برای تبدیل آنها به مشتری معمولی دارید.

داستان گویی را می توان در مراحل مختلف روند فروش استفاده کرد. وقتی می توانید خود را معرفی کنید ، می توانید یک داستان جالب در مورد شرکت خود داشته باشید ، روایتی را به قسمت محصول خود اضافه کنید یا از استعاره های متنی استفاده کنید.

  1. بازخورد را نادیده نگیرید.

اگر در مورد ویژگی های محصول درخواست های مکرر از مشتریان خود دریافت می کنید یا اینکه از بسته های قیمت گذاری شما راضی نیستند، به آنها گوش دهید.

خوب بشنوید، اگر مشتریان شما متوجه شوند که شما در حل مسئله انعطاف پذیر و خوب هستید، آنها احساس نادیده گرفتن نمی کنند و علاقه خود را به شرکت شما از دست نمی دهند.

  1. تلفن را بردارید.

لحظه ای در تاریخ فروش وجود داشت که تماس های تلفنی غیر منتظره می شد. این امر به عنوان مزاحم و پرخاشگر تلقی می شد و فروشندگان آن را به عنوان یک روش در حال مرگ می پنداشتند. اکنون با توسعه اینترنت، ایمیل و رسانه های اجتماعی ، تلفن به عنوان کمترین روش ارتباط مستقیم با مشتری ، پشت سر گذاشته است.

با این حال ، تماس های تلفنی دوباره به یک فعالیت محبوب برای برطرف کردن سروصدا آنلاین تبدیل می شود. برای پیگیری از طریق ایمیل با چشم اندازهای خود تماس بگیرید ، در مورد مواردی که قبلاً در یک ایمیل صحبت کرده اید ، جزئیات را ارائه دهید یا جلسه را دوباره تنظیم کنید. تمایز روشهای ارتباطی شما می تواند درگیر شدن در آینده نگری را افزایش داده و به نتایج سریع برسد.

  1. مرتباً پیگیری کنید.

اگر پس از برقراری اولین تماس با یک چشم انداز جدید هیچ جوابی نگرفتید، باید دوباره و دوباره و دوباره امتحان کنید. درست است، ارسال چند ایمیل پیگیری راه دیگری است، به ویژه هنگامی که ما اثبات کنیم که 80٪ از فروش های غیر معمول فقط پس از حداقل 5 پیگیری انجام می شود.

شما باید استراتژی پیگیری درست را تنظیم کنید که به همه جوانب مهم توجه می کند. تعیین کنید که چند ایمیل پیگیری برای شما ارسال شود و در چه فرکانس زمانی ، چه روزهایی برای ارسال ایمیل های پیگیری و نحوه نوشتن هر یک از آنها بهترین زمان است.

  1. به نسخه آزمایشی محصول و آزمایش رایگان بپردازید.

این ممکن است بهترین راه برای نشان دادن ارزش محصول شما باشد ، به خصوص اگر در حال فروش نرم افزار یا محصولی از نظر فنی پیچیده هستید و یا یک محصول جدید دارید. اگر در یک صنعت کاملاً رقابتی هستید اما ارائه یک محصول خلاقانه که ارزش بیشتری را به مشتریان ارائه می دهد و نسخه های آزمایشی رایگان محصول نیز مفید است.

حتی اگر مشتریان بالقوه شما پس از دوره آزمایشی اقدام به خرید نکنند، بازخورد زیادی دریافت خواهید کرد و یاد می گیرید که چگونه آن را برای کاربران آینده جذاب تر کنید.

  1. مشتریان موجود را فراموش نکنید.

به دست آوردن مشتریان جدید همیشه هدف است اما هزینه کسب 5 برابر گران تر از حفظ مشتری است. پس از برقراری رابطه، آن را پرورش دهید و سعی کنید با گذشت زمان ارزش بیشتری را برای آنها فراهم کنید.

شما می توانید این کار را با ایجاد اعتماد ، توانمند سازی آنها به راحتی ، نگه داشتن خطوط ارتباطی باز ، ارائه شخصی سازی ، برنامه های ارجاع ، نمونه رایگان…

  1. تجربه فروش را در نظر بگیرید.

از آنجا که خریداران از گزینه ها غافل می شوند، باید در برقراری ارتباط با مشتری بسیار مراقب باشید. بیاموزید چگونه مذاکره کنید و بسیار صبور باشید هر چقدر اوضاع استرس زا باشد.

این بدان معناست که باید در هر مرحله از راه فکر کنید و انعطاف پذیر باشید. خود را در شرایط رد درخواست از چشم انداز خود قرار ندهید. درعوض، روی پذیرش درخواست ویژه آنها تمرکز کنید. مزیت رقابتی شما فقط ممکن است این باشد ،انعطاف پذیر بودن در جدول مذاکره و ارائه چشم اندازهای خود به آنچه در واقع به آنها احتیاج دارید و نه فقط بستن فروش.

  1. شرکت در اتوماسیون ایمیل

هنگام ایجاد استراتژی ایمیل شما ، اتوماسیون بازاریابی می تواند تصویری دقیق از رفتار مشتری به شما بدهد و البته در وقت صرفه جویی کند.

  1. عدم اطمینان از چشم اندازهای خود را بیان کنید.

اگر توجه داشته باشید که چشم انداز شما در مورد اینکه محصول یا خدمات شما آن چیزی است که مورد نیاز آنها است ، نامشخص است ، با این امید که در طول نسخه ی آزمایشی از بین برود ، آن را نادیده نگیرید.

شاید آنها فقط گیج شده باشند و کاملاً درک نمی کنند که چگونه محصول یا خدمات شما کار می کند و چگونه می تواند برای آنها تغییری ایجاد کند.

ترفند شروع گفتگو و اطمینان از اینکه چشم اندازهای شما از تمام مزایایی که محصول یا خدمات شما برای آنها به ارمغان خواهد آورد ، می فهمند. بعضی اوقات فروشندگان تمایل دارند که برای تحت تأثیر قرار دادن چشم انداز خود، روی ویژگی ها و مشخصاتشان تمرکز کنند، فقط آنها را در این فرآیند اشتباه بگیرند.

  1. انعطاف پذیر باشید.

انعطاف پذیری در هنگام مذاکره مهم است. بنابراین آگاهی برای توافق کمی متفاوت و گرفتن امتیازات می تواند تأثیر مثبتی بر روی نتیجه بگذارد.

با اصرار بر برخی جزئیات، خطر از دست دادن مشتری را به همراه دارید. از طرف دیگر، تمایل شما به تسلیم شدن و پذیرش خواسته های اضافی چشم انداز خود ، نشان دهنده قصد روشن است که می خواهید دوباره با آنها همکاری کنید.

این یک رویکرد طولانی مدت برای فروش است زیرا در صورت انعطاف پذیری، احتمال بیشتری وجود دارد که خرید دوباره از شما یا اشتراک را تمدید کنند و این بسیار بهتر و با ارزش تر از یک بار فروش است.

نظر خود را راجع به این درس بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *