توضیحات
سوالات متداول:
این دوره برای همه اقشار شامل کسب و کارهای کوچیک و بزرگ، شرکت های نوپا و سازمانهای گسترده مفید می باشد.
این دوره پیش نیاز ندارد.
خیر، به آموزش نرم افزاری نیاز ندارد.
پشتیبان این دوره پاسخگوی سوالات و ابهامات شما می باشد.
بله، برای فروش کلیه محصولات و خدمات، کاربردی و قابل اجراست.
بازاریابی تلفنی (Telemarketing) چیست؟
بهطور کلی بازاریابی تلفنی (که به آن تبلیغات تلفنی یا فروش تلفنی هم گفته میشود) یک شیوه بازاریابی مستقیم است که در آن فروشنده با مشتریان احتمالی خود با استفاده از تماس تلفنی ارتباط برقرار میکند و پس از ارائه توضیحاتی درباره محصولات یا خدماتی که دارد، از مشتری تقاضای خرید میکند. البته امروزه با پیشرفت تکنولوژی، فروش تلفنی دستخوش تغییراتی شده و فروشندگان میتوانند با استفاده از تماس تلفنی، ارتباط چهره به چهره با مشتریان خود برقرار کنند.
دوره فروش تلفنی برای چه کسانی مفید و کاربردی است؟
اگر شما یک کسب و کار کوچک خانگی داشته باشید که در خانه خود اقدام به تولید، بسته بندی و فروش محصولات میکند، یا اینکه مدیرعامل یک شرکت چند ملیتی بزرگ باشید، میتوانید از فروش تلفنی استفاده کنید.
البته رایجترین نوع تبلیغات تلفنی که احتمالاً برای شما هم اتفاق افتاده، این است که از طرف یک شرکت به منزل شما تماس گرفته باشند تا محصولات و خدماتشان را به شما معرفی کنند. اما این شیوه میتواند برای کمپینهای سیاسی و اجتماعی، نظرسنجی، فرآیند جذب مخاطب هدفمند و حفظ ارتباط با مشتریان پیشین و تشویق آنها به خرید نیز مورد استفاده قرار گیرد.
همچنین شرکتهایی که مایل به جمعآوری اطلاعات خاص هستند نیز میتوانند از بازاریابی تلفنی استفاده کنند. در واقع برخی اوقات بازاریابان به دنبال فروش یک کالا از طریق تلفن نیستند و در ابتدا تلاش دارند تا اطلاعاتی درباره مخاطب کسب کنند. پس از آن میتوانند به آسانی تصمیم بگیرند که آیا این افراد قابلیت تبدیل به مخاطب هدفمند را دارند یا خیر؟ برای مثال شرکتی که در زمینه برگزاری کنفرانسهای پزشکی و آموزشی فعالیت میکند میتواند از طریق تماس با پزشکان از میزان علاقه آنها به شرکت در این جلسات آگاه شود تا در زمانبرگزاری با سرعت بیشتری از علاقهمندان دعوت به عمل آورد.
مزایای فروش تلفنی:
- ارتباطات شخصی بیشتر: در مقایسه با بازاریابی ایمیلی، بازاریابی تلفنی رویکرد شخصی تری است که می تواند ارتباط بین فروشنده و مشتری احتمالی را تسهیل کند.
- در مدت زمان کوتاهی با تعداد زیادی از مشتریان در تماس باشید: به سرعت درک کنید که چه کسی به برند علاقه دارد و چه کسی علاقه مند نیست.
- کم هزینه: با مشتریان در هر نقطه از جهان به راحتی و ارزان ارتباط برقرار کنید.
- کمک به پاکسازی پایگاه های داده: بررسی کنید که آیا کاربر همچنان همان شماره تلفن را دارد و آیا به محصولات و خدمات شما علاقه مند است یا خیر.
- مقدار زیادی اطلاعات در مورد محصول یا خدمات ارائه دهید: محصول یا خدمات خود را دقیقاً با نیازهای مشتری بالقوه تطبیق دهید.
- یک تصور و تجربه خوب برای مشتری ایجاد کنید
چگونه نتایج بازاریابی تلفنی شرکت خود را بهبود بخشید:
- سرمایه گذاری در آموزش
- بازاریابی داخلی انجام دهید
- از روش Inbound استفاده کنید
- روشهای تماس بیشتری را پیشنهاد دهید.
دوره برای چه کسانی مفید است؟
- مدیران کسب وکار
- مدیران محصول
- مشاوران کسب وکار
- مدیران داخلی شرکت ها
- کارشناس تبلیغات و برندینگ
- کارشناسان فروش
- بازاریابان
- طراحان محصول
- افرادی که قصد دارند وارد حوزه فروش بشوند
- افرادی که به حرفه فروش علاقمند هستند
- مدیران و سرپرست های فروش
سرفصلهای دوره
- پیدا کردن مشتریان هدف و متقاعدسازی در فروش
- کلیدهای طلایی ورود به ذهن
- رازهای فروش صدبرابری، ارزان و سریع
فروش تلفنی!!! چرا بله و چرا نه؟؟؟
بازاریابی تلفنی یکی از شیوههای نسبتاً ارزان قیمت بازاریابی است که با وجود پیشرفت تکنولوژی همچنان به شکلی گسترده در سرتاسر جهان مورد استفاده قرار میگیرد. در واقع این شیوه پس از ملاقات چهره به چهره، سریعترین روش برای ایجاد ارتباط با مشتریان بهمنظور فروش محصولات یا پاسخگویی به نیازهای آنان است. روشهای بازاریابی تلفنی موفق تا حدودی به حوزه کسب و کار شما بستگی دارد و قواعد آن تا حدی بر اساس نوع محصول، خدمات و مشتریان شما تغییر میکند.
فروش تلفنی با وجود هزینه بسیار کم نباید شما را فریب دهد. در یک تبلیغات تلفنی موفق نتایج باید دائماً مورد بررسی قرار گیرند و میزان تماسهای ناموفق و علل آنها مشخص شود. چراکه شنیدن پاسخ منفی زیاد از سوی مشتریان نشاندهنده نقص در محصولات و خدمات یا شیوه نامناسب ارتباطی شماست که در بلند مدت میتواند تاثیر منفی بر شهرت تجاری شما بگذارد.
علاوه بر این، به یاد داشته باشید که بازاریابی تلفنی فرایندی زمانبر است و برای کسب و کارهای نوپا متقاعد کردن شرکتها و مشتریان به خرید محصولات کاری طاقتفرسا به نظر میرسد. از سوی دیگر هرچه نام تجاری شما از شهرت بیشتری برخوردار شود و محصولات شما نیز نسبت به رقبا مزایای واقعی داشته باشند، نرخ تبدیل تماسهای تلفنی نیز بهبود خواهد یافت.
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.