جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

5 نکته مهم هنگام انتخاب مدیر فروش

یک مدیر فروش خوب می تواند به مردم بگوید که چه کارهای اشتباهی انجام می دهند و در عین حال به آنها انگیزه می دهد که عمل کرد بهتری را تجربه کنند.

ویژگی یک مدیر فروش خوب، فقط داشتن آمار فروش بالا نیست! آنها باید بتوانند چندین کار را به خوبی انجام دهند. علاوه بر مدیریت عملکرد و جذب استعدادها، سازمان شما به یک مدیر فروش درخشان نیاز دارد که بتواند فروشندگان را به طور موثر راهنمایی کند.

در اینجا پنج نقش کلیدی یک کوچ وجود دارد که باید در زمان انجام کار، آنها را در نظر بگیرید.

  • 1. ایجاد انگیزه

“مربیگری این نیست که چقدر می دانید. مهم این است که چقدر می توانید بازیکنان را وادار به انجام آنها کنید.” — ادم فیلیپس

مربیان استثنایی فوتبال، راه هایی برای ایجاد انگیزه در تیم خود برای دستیابی به بهترین نتایج پیدا می کنند. در فروش هم همینطور است.

انگیزه فروشندگان شما عوامل مختلفی دارد و این انگیزه‌، همیشه انگیزه های مالی نیست. یک مربی فروش خوب، می تواند تأثیرات کلیدی بر انگیزه فروش هر فروشنده را کشف و درک کند. هنگامی که این انگیزه ها مشخص شد، چه چیزی فروشندگان شما را به سمت برتری سوق می دهد؟ اینجاست که کوچ ها باید حداکثر انرژی را برای کمک به موفقیت آنها فراهم کنند.

با این کار، مدیر فروش شما کلیدهایی برای الهام بخشیدن و تشویق فروشندگان را به بهترین شکل ممکن در دست دارد.

بیشتر بدانید: 5 تکنیک کلیدی در تصمیم گیری مدیران

 

فرم تقاضای دریافت مشاوره رشد کسب و کار

  • 2. تمرکز کنید

“تعیین یک هدف، اصلی ترین بخش یک فعالیت نیست. تصمیم گیری در مورد چگونگی دستیابی به آن و ماندن در آن برنامه نیز بسیار مهم است.” – تام لندری

در فوتبال، هدف هر تیم، برد در هر هفته است. برای انجام این کار، مربیان برنامه های بازی خاصی را برای حمله، دفاع و تیم های مقابل طراحی می کنند.

هدف نهایی برای فروشندگان شما نیز برنده شدن در بازار فروش است که این موضوع به تمرکز لیزری و یک برنامه حمله قوی نیاز دارد! مدیر فروش شما، مسئول کمک به فروشندگان در ایجاد اهداف و برنامه های عملیاتی است. مدیران به نیروها کمک می کنند تا زمان را برای رسیدن به پتانسیل کامل خود متمرکز کنند.

به دنبال مدیر فروشی باشید که تجربه تعیین اهداف و برنامه های تاکتیکی برای آماده کردن فروشندگان خود را برای موفقیت داشته باشد.

  • 3. اجرا کنید

“من قویاً معتقدم بهترین لحظات هر انسانی، تحقق تمام چیزهایی که برای او عزیز است، لحظه ای که او قلب خود را برای یک هدف آماده کرده و در میدان نبرد خسته و پیروز، می خوابد.” — وینس لومباردی

اجرا در فروش بسیار مهم است. فروشندگان زمانی بیشترین موفقیت را کسب می کنند که در قبال برنامه های اقدام خود پاسخگو باشند. یک مدیر فروش موفق می داند که چگونه برنامه ها را اجرا کند و به فروشندگان شما کمک می کند تا عادت هایی ایجاد کنند که به آنها امکان می دهد به اهداف خود برسند و از زمان خود به بهترین نحو ممکن استفاده کنند.

تحقیقات سازمان فروش نشان داد که 71 درصد از شرکت‌ها باور ندارند که فروشندگان آنها زمان و روز خود را به طور مؤثر مدیریت می‌کنند و قطعا این موضوع کمی نگران کننده است.

به دنبال مدیر فروشی باشید که مهارت هایی را داشته باشد تا فروشندگان شما را در مسیر برنامه هایشان نگه دارد و سازنده بماند.

  • 4. نصیحت کنید

هر تیم فوتبال یک سرمربی، سرپرست، مدیر، بازیکن و… دارد. این افراد فهرستی از وظایفی که بهشان محول شده را دارند که یکی از آنها ارائه پشتیبانی و آموزش است.

یک مدیر فروش استثنایی، به طور منظم افراد را راهنمایی می کند. آنها به فروشندگان شما کمک می کنند تا بیشترین فرصت ها را ایجاد کنند و برنده شوند. چ در حالی که آنها ممکن است از فروشندگان شما سؤالات اکتشافی بپرسند و آنها را تشویق کنند تا پاسخ های خود را بیابند، آنها همچنین می دانند که چه زمانی در مورد فرصت های خاص، مشاوره مستقیم ارائه دهند.

نکته کلیدی این است که یک مدیر فروش پیدا کنید که بداند چگونه به روش صحیح، مشاوره ارائه دهد. این بسته به سطح تخصص فروشنده شما متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، یک فروشنده با تجربه کمتر، احتمالاً به رویکرد مستقیم تری نیاز دارد، در حالی که یک فروشنده کهنه کار ممکن است از یک رویکرد تسهیل شده قدردانی کند که در آن با یکدیگر برای یافتن راه حل صحبت و مذاکره داشته باشند.

 

دوره های رایگان دکتر افشین فاتح

  • 5. توسعه دهید

یک کوچ خوب باعث می‌شود بازیکنانش ببینند که چه چیزی می‌توانند باشند نه اینکه چه هستند.» — آرا پارسقیان

تیم ها با بازیکنان کار می کنند و به آنها تمرین هایی را میدهند که به آنها کمک کنند تا مهارت های خود را بهبود بخشند.

روی مدیر فروش شما نیز به گونه ای حساب می شود که همین کار را با فروشندگان انجام دهد. آنها با فروشندگان شما کار می کنند تا توانایی های آنها را بهبود بخشند، مهارت های فروش را توسعه دهند و آنها را برای دستیابی به عملکرد عالی راهنمایی کنند.

آیا آنها در تلاش برای موفقیت هستند؟ آیا آنها می دانند چگونه فروش را به حداکثر برسانند و حساب های موجود را رشد دهند؟ مدیر فروش شما مسئول شناسایی هرگونه افت کوتاه و همکاری با فروشندگان برای تسلط بر این استعدادها است.

خوشبختانه، منابع و راه حل های آموزشی فروش وجود دارد که به موضوعات مختلفی برای توسعه فروشندگان می پردازد. اما در این بحث یک چیز مسلم وجود دارد، آن هم کار و تعهد طرفین است.

همانطور که به دنبال استخدام مدیر فروش بعدی خود هستید، مهم است که در طول فرآیند مصاحبه، عمیقاً جستجو و برسی کنید.

و به عنوان حمله پایانی، به یاد داشته باشید که…

“با ارزش ترین بازیکن کسی است که بیشترین بازیکنان را ارزشمند کند.” – پیتون منینگ


منبع:

https://www.entrepreneur.com/

امتیازات post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم عضویت در خبرنامه :

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار آکادمی دکتر افشین فاتح با خبر شوید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :