جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

8 دلیل اصلی ماندن کارمندان در یک سازمان

ماندن کارمندان | حفظ کارمندان ممکن است در نسل‌های جوان‌تر، سخت تر به نظر برسد. اما کارهایی وجود دارد که می‌توانید برای حفظ این نیرو ها و همچنین نیرو های با تجربه انجام دهید.

در این مقاله، 8 دلیل اصلی برای ماندن کارکنان در یک شرکت و نکاتی در مورد چگونگی دستیابی به آنها آورده شده است.

  • 1. آنها معتقدند که بخشی از چیزی خاص هستند، نقل فرهنگ، تیم و یا حتی محیط

عضویت در یک تیم ضروری است، زیرا به معنای تلاش افراد برای رسیدن به یک هدف خاص یا مشترک است. به عنوان یک شرکت، کارکنان باید احساس کنند که همه نقش ویژه ای در دستیابی به اهداف شرکت دارند. افراد زمانی که عضوی از یک تیم هستند بیشتر در شرکت می مانند، زیرا نمی خواهند با رها کردن آنها، تیم را ناامید کنند چون می دانند نقش آنها مهم و ارزشمند است.

نکته: اگر این نقش، شامل کار در یک تیم نمی شود، سعی کنید برخی از فعالیت های تیم سازی را برای تقویت فرهنگ و اخلاق تیم به کار ببرید. تقویت فرهنگ همچنین می تواند افراد را تشویق کند تا احساس درگیری بیشتری با تیم داشته باشند.

 

دوره های رایگان دکتر افشین فاتح

بیشتر بدانید: 5 اصل مدیریت علمی به روش تیلور

  • 2. آن‌ها به کاری که انجام می‌دهند باور دارند.

هنگامی که افراد معتقد باشند کاری که انجام می دهند ارزشمند است و دارای هدف و معنی در شرکت است، احتمال رضایت بیشتری از کاری که انجام می دهند، خواهند داشت. اگر افراد احساس کنند کاری که انجام می دهند معنادار است و برای تیم ارزش دارد، برای مدت طولانی تری در شرکتی می مانند. یادتان باشد که کارکنان نمی خواهند فقط برای دریافت یک مبلغ در یک شرکت حضور داشته باشند.

نکته: اگر افراد نتیجه کار خود را نمی بینند، با ارائه آموزش، پشتیبانی و راهنمایی به آنها کمک کنید تا مشخص کنند که کجا اشتباه می کنند.

  • 3. کارشان شناخته شده و از آنها قدردانی می شود.

کارکنان باید احساس کنند که از کارشان قدردانی می شود تا در محل کار احساس ارزشمندی کنند. آنها باید احساس کنند که کارشان مهم است. اگر افراد احساس قدردانی نکنند، به دنبال موقعیت متفاوتی خواهند بود که در آن، کارشان به رسمیت شناخته شود.

نکته: شما هرگز نمی توانید به اندازه کافی تحسین یا قدردانی کنید، بنابراین هر زمان که می توانید این کار را انجام دهید، بنابراین با انجام این کار، تیم شما احساس می کند که از کار آنها قدردانی می شود و آنها مطمئن می شوند که کارشان را خوب انجام می دهند.

بیشتر بدانید: 20 نکته مهم برای یک مصاحبه شغلی عالی

4. از همکاران خود قدردانی، و به آنها احترام می گذارند.

کارکنانی که به همکاران خود احترام می گذارند و از آنها قدردانی می کنند تمایل دارند با آنها کنار بیایند و احساس تعلق تیمی، دلیل بزرگی برای ماندن افراد در شرکت ها است. احساس اینکه می توانید به تیم خود تکیه کنید و به آنها اعتماد کنید تا با شما کار کنند، بخش مهمی از رضایت از محل کار است.

نکته: کار تیمی را از طریق ابتکارات تیم سازی تشویق کنید و مشوق هایی برای حمایت از یکدیگر ارائه دهید. وقتی کسی خوب کار می کند، قدردانی تیم را در برنامه خود بگنجانید.

5. آنها یک مربی دارند که تشویقشان می کند.

افرادی که برای مدت طولانی در شرکت ها می مانند، تشویق می شوند که دائماً بهتر عمل کنند و به طور مداوم یاد بگیرند. مربیان برای ارائه مشاوره و کمک در طول مدت حضور شما در شرکت، به شما کمک می کنند تا به سمت جایی که می خواهید در آینده باشید، راهنماییتان کنند. با یادگیری مداوم و داشتن کسی که برای مشاوره به آنها مراجعه کند، کارکنان احساس می‌کنند که همیشه یک شبکه ایمن دارند و وقتی به آن نیاز دارند راحت درخواست خود را مطرح می‌کنند.

نکته: همه اعضای تیم را از روز شروع کارشان، به یادگیری و آموزش مداوم تشویق کنید. این باعث می شود افراد احساس کنند که بدون نیاز به یافتن نقش دیگری در یک شرکت دیگر، در حال پیشرفت در سازمان شما هستند.

6. به رهبران کسب و کار اعتماد دارند.

افرادی که به کسب و کاری که برای آن کار می کنند و رهبرانی که بخشی از کسب و کار هستند اعتماد دارند، احتمال بیشتری دارد که مدت بیشتری در شرکت بمانند. اگر کارکنان، به کسی که برای آن کار می کنند اعتماد نداشته باشند، بعید است که نسبت به کسب و کاری که برای آن کار می کنند احساس اشتیاق داشته باشند. رهبران باید برای کسانی که با آنها کار می کنند الگو باشند، بنابراین با این ویژگی، نگرش و فرهنگ درست در سراسر شرکت منتقل می شود.

نکته: همیشه با اعضای تیم خود صادق و صریح باشید و همیشه کاری را که می گویید انجام دهید. همچنین به تیم خود اعتماد داشته باشید و در این صورت آنها به احتمال زیاد به شما اعتماد خواهند کرد.

بیشتر بدانید: 9 راه برای بهبود وفاداری و مشارکت کارکنان

  • 7. آنها از نظر احساسی سرمایه گذاری کرده و واقعاً به شرکت اهمیت می دهند.

افرادی که برای مدت طولانی در یک شرکت می مانند، واقعاً به سازمان اهمیت می دهند و از نظر احساسی در سازمان سرمایه گذاری می کنند. این نشان می دهد که آنها نسبت به کاری که شرکت انجام می دهد علاقه مند هستند و آنها مشتاق اند که در راستای اهداف و رشد شرکت، مشارکت داشته باشند.

نکته: اشتیاق را نمی توان آموخت یا تحمیل کرد، اما می توان آن را از طریق فرهنگ عالی موجود در یک شرکت، مربی و یا کمک گرفتن از یک مشاور کارکشته‌ تحت تأثیر قرار داد.

  • 8. با آنها منصفانه رفتار می شود.

کارکنان تنها در صورتی در یک شرکت می مانند که احساس کنند با آنها منصفانه رفتار می شود. کارکنان در یک شرکت، باید احساس ارزشمندی کنند و نمود این موارد باید در میزان درآمد، مزایا و حجم کاری آنها منعکس شود. اگر با آنها منصفانه رفتار نشود یا پیشنهاد بهتری برای آنها روی میز وجود داشته باشد، کارکنان احتمال دارد به فکر جا به جایی نیز بیوفتند. وقتی کاری بهتر در گوشه و کنار وجود دارد، چرا باید بدون دلیل در همین جایی که هستید بمانید؟ باید تعادل مناسبی بین همه چیز در زندگی کاری وجود داشته باشد تا آنها تصور نکنند که حضور در شرکت های دیگر میتواند برای آنها بهتر باشد.

نکته: مطمئن شوید که هیچ کس در تیم با سایر اعضا برخورد نامناسب نمی کند و به افراد برای تلاش ها و دستاوردهایشان به طور منصفانه پاداش داده می شود. به تیم خود هر فرصتی را بدهید تا بازخورد های خودشان را ارائه دهند. به صحبت های کارکنان خود گوش دهید تا ارزشی که برای آنها قائل هستید را درک کنند.


منبع :
https://www.oakstone.co.uk/

امتیازات post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم عضویت در خبرنامه :

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار آکادمی دکتر افشین فاتح با خبر شوید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :