خلاصه ای از کتاب استراتژی فروش به شیوه گرگ وال استریت

کتاب استراتژی فروش

من «گرگ وال استریت» هستم، کسی که لئوناردو دی کاپریو نقش او را در فیلمی به همین نام بازی کرد! آنچه در کتاب استراتژی فروش به شیوه گرگ وال استریت ارایه می شود یک راه حل شسته و رفته برای به کار بردن سیستم «خط مستقیم» در هر کسب و کار یا صنعت است. برای شما که با فروش سر و کار دارید یا صاحب کسب و کار خودتان هستید، این کتاب یک تغییر دهنده بازی خواهد بود.

کتاب استراتژی فروش، به شما نشان می دهد چگونه چرخه فروشتان را کوتاه کنید، نرخ موفقیت تان در معامله را افزایش دهید، یک جریان ثابت بازگشت مشتری ایجاد کنید و مشتریان وفادار خلق کنید. به علاوه، به شما فرمولی برای ساخت و نگهداری از یک نیروی فروش در سطح جهانی ارائه می دهد. و برای شما که سرو کارتان به فروش نمی افتد، کتاب گرگ وال استریت ، به همان اندازه ارزشمند خواهد بود. حتی اگر فروشنده نباشید، لازم است دست کم در متقاعد سازی تا سطح معقولی مهارت پیدا کنید. در غیر این صورت، اعتماد به نفستان را در زندگی از دست خواهید داد؛ زیرا کل زندگی، متقاعد کردن است.

در حقیقت شما یا در حال متقاعد کردن هستید یا شکست خوردن، مهم نیست در چه مسیری قرار دارید، همیشه سعی می کنید اندیشه ها، ایده ها، رویاها و امیدهای تان را به گونه ای انتقال دهید که علاوه بر ترغیب افراد به واکنش، به خواسته های تان در زندگی هم دست یابید. این همان هنر متقاعد کردن اخلاقی است و هدف این کتاب هم دستیابی به همین موضوع است. با فراهم کردن یک روش ساده و اثبات شده برای تسلط بر هنر ارتباط، خواهید توانست با قدرت فوق العاده بیشتری در مسیر زندگی قدم بردارید و زندگی بسیار موفق تری بسازید. برای خرید کتاب گرگ وال استریت مردد نباشید!

چیزهایی که درباره من میگویند ، واقعیت دارد. من یکی از آن فروشنده های خارق العاده ام که میتوانم یخ را به اسکیمو، نفت را به عرب ، گوشت خوک را به عالم یهودی یا هر چیز دیگری که فکر میکنید، بفروشم. اما آیا کسی واقعأ به آن اهمیت میدهد؟ منظور من این است توانایی من در معامله کردن ، به دیگران مربوط نمیشود، مگر این که برای فروش یکی از محصولاتشان مرا استخدام بکنند. در هرصورت این استعداد من است: توانایی فروش هرچیزی به هرکسی و در مقادیر زیاد. حال اینکه این یک هدیه از طرف خدا یا طبیعت است را نمیدانم. اما میتوانم با اطمینان بگویم، من تنها کسی نیستم که با این توانایی به دنیا آمده است.

افراد دیگری هم وجود دارند که تقریبأ به من شباهت دارند. دلیل اینکه تعداد افراد شبیه به زیاد نیست این است که من استعداد با ارزش دیگری هم دارم. استعدادی که بسیار کمیاب و ارزشمندتر است و همچنین برای دیگران بسیار مهم است . حتی برای شما. اینطور نیست؟ خیلی ساده است . استعداد من ، تبدیل آنی افراد از تمام اقشار جهان ، صرف نظر از سن، نژاد ، عقیده ، رنگ پوست ، پیشینه اقتصادی و اجتماعی ، وضعیت تحصیلی و میزان استعداد ذاتی در فروش ، به یک معامله گر در سطح جهانی است. میدانم که گفتن این حرفها جرات زیادی میخواهد ، اما اجازه بدهید این گونه بیان کنم: اگر من یک قهرمان واقعی بودم ، قدرت من آموزش فروشندگان بود و هیچ شخصی در کره زمین نمیتواند این کار را بهتر از من انجام بدهد. عجیب به نظر میرسد، درست است؟ میدانم که الان به چه چیزی فکر میکنید؟ « عجب آدم گستاخی است! چه اعتماد بنفسی دارد. لعنتی چقدر به کار خودش اعتماد دارد. مانند گرگ میماند! صبر کنید. او خود گرگ است ، نه؟»

جردن بلفورت:

«تنها چیزی که بین شما و اهداف شما ایستاده، همان داستان‌های مزخرفی است که درباره ناتوانی‌هایتان به خودتان تحویل می‌دهید!»

کتاب گرگ وال استریت برای کیست؟

هر کسی که به نوعی با فروش سر و کار دارد، می‌تواند از کتاب استراتژی فروش بهره ببرد. این کتاب، نقشه‌ی میانبری است که مسیر فروش را برای شما کوتاه می‌کند. به علاوه، مثل طلسمی است که می‌تواند تعداد معامله‌های موفق شما را نیز بیشتر کند.

اما کتاب استراتژی فروش فقط برای فروشنده‌ها نیست؛ همانطور که گفتیم، متقاعد کردن بخشی از زندگی است و هر کسی نیاز دارد تا این هنر را تا حدودی یاد بگیرد، وگرنه به قول معروف، کلاهش پس معرکه خواهد بود! فروشنده بودن، می‌تواند معنای بسیار وسیع‌تری داشته باشد؛ اگر بخواهید در هر یک از ابعاد زندگی دیگران به آنچه که خود در سر دارید ترغیب کنید، شما یک فروشنده خواهید بود.

محصول، حیات و ممات فروش است

هرچند که متقاعد کردن در فرایند فروش اهمیت دارد بس فراوان، اما به غیر از آن، محصول نیز نقش مهمی را در این میان بازی می‌کند. به قول متخصصان، بازاریابی مثلثی است با این سه ضلع:

  • محصول
  • فروشنده/بازاریاب
  • مشتری

پس به طبع اگر یک سر نباشد، اصلا هیچ فروشی هم شکل نخواهد گرفت. اما موضوع دیگر، خود محصول است؛ ماهیت و کیفیت محصول است که می‌تواند قواعد فروش را بر هم بزند. باید پیش از هر چیز، ببینید که اصلا خودتان، به محصول خودتان اعتقاد و اعتماد دارید؟ خودتان مجذوب و مفتون آن می‌شوید؟ اگر جواب مثبت بود، آنگاه می‌توان انتطار داشت که مشتری نیز برای خریدش ترغیب شود.

اعتبار و وجهه شما مهم است

کتاب گرگ وال استریت تنها به اینکه چگونه مشتری را متقاعد کنیم نمی‌پردازد؛ بلکه این نقش اساسی و حیاتی خودمان را نیز در این میان به ما یادآوری می‌کند. به باور بزرگان و غول‌های این علم، وجهه و اعتبار ما (حتی اگر ظاهری هم باشد) اهمیت بسیار دارد. در نگاه اول، مشتری به صورت ناخودآگاه، تنها چند دقیقه به ما فرصت می‌دهد تا خودمان را معرفی کنیم؛ پس از این فرصت باید نهایت استفاده را برد.

به همین دلیل است که درکتاب استراتژی فروش، نه تنها استراتژی‌هایی را برای افزایش فروش بررسی می‌کنیم، بلکه از فنون بیان و سخنوری، لحن صدا، زبان بدن، چگونگی خوب صحبت کردن و خلاصه هر آن چیزی که مربوط به ظاهر می‌شود نیز، صحبت کرده‌ایم. به عبارت دیگر، یاد می‌گیریم که چگونه می‌توان از هر راهی که ممکن است، اعتماد به نفس خود را افزایش دهیم.

کسانی که فیلم گرگ وال استریت را دیده باشند، اگر با دقت و عمیق آن را تماشا کرده‌ باشند، بدون شک با تمامی حرکات و رفتار و گفته‌ها و لحن‌ها و استراتژی‌های شخصیت اصلی آشنایی دارند.کتاب استراتژی فروش، نسخه‌‌ای است از همان فیلم، به صورت مکتوب درآمده و هر چیزی که همان گرگ وال استریت می‌دانست، در قالب کلمات و جملات به شما می‌آموزد.

بخشی از نظرات مطالعه‌کنندگان کتاب استراتژی فروش، به شرح زیر است:

  • این کتاب با همه‌ی کتاب‌هایی که در زمینه رفتارشناسی در کسب و کار خونده بودم فرق داره؛ هم قلم متفاوتی داره، هم اینکه حرف تازه‌ای برای گفتن داره.
  • این کتاب رو نباید یک بار خوند، حداقل باید دو مرتبه بخونیش، تا درست و حسابی متوجه کلامش بشی. اون موقع است که می‌فهمی نویسنده کتاب، خودش تک تک اصولی که رو داره یاد می‌ده، توی مطالبش هم به کار برده.
  • جذاب‌ترین بخش کتاب، دقیقا اونجاییه که بعد از شروع کردن به خوندن، شاید فکر داری یه رمان می‌خونی، اما درست توی همین نثر شیرین رمان‌گونه، تمامی مطالب و حرف‌ها و نکات و اصول رو هم بهت آموزش می‌ده. به شدت پیشنهادش می‌کنم.
  • برخلاف بیشتر کتاب‌ها موجود که صرفا لب و دهن هستن و خشت می‌زنن و تئوری محور هستن؛ این کتاب اما مرد عمله، به جای اینکه صرفا یه سری اصول رو یادت بده، یه روش ویژه‌ای داره که باعث میشه به راحتی بتونی به تک تک آموزه‌هاش عمل کنی.
  • این کتاب برای کسی که به تازگی وارد حوزه کسب و کار و فروش و بازاریابی شده، بی‌نظیره. همه چیز رو به سادگی، با قلمی روان و رسا توضیح می‌ده و خواننده رو میخکوب می‌کنه. نکاتی رو براتون مطرح می‌کنه که جایی نشنیدین. به علاوه، از نکات مهمش اینه که به جای ارائه راهکار از ذهن فروشنده، خودش را جای مشتری میذاره و راهکارها رو از ذهن مشتری و برای مشتری ارائه میده.

فهرست مطالب کتاب استراتژی فروش

فصل یکم : کلید فروش و تأثیر گذاری

فصل دوم : اختراع خط مستقیم

فصل سوم : چهار ثانیه اول

فصل چهارم : لحن صدا و زبان بدن

فصل پنجم : کنترل و مدیریت حالت

فصل ششم : فرمول اثبات شده برای مدیریت حالت

فصل هفتم : لحن صدای پیشرفته

فصل هشتم : زبان بدن پیشرفته

فصل نهم : هنر یافتن مشتری

فصل دهم : ده قانون برای یافتن مشتری خط مستقیم

فصل یازدهم : هنر و علم تشکیل ارائه های فروش سطح جهانی

فصل دوازدهم : هنر علم و حلقه زدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *