جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

۶ گام مهم، هنگام مواجه با بحران!

آمادگی برای مواجه با بحران ، برای تضمین یک نتیجه موفقیت آمیز برای کسب و کار شما ضروری است.

در این مقاله، ۶ مرحله برای مدیریت موفقیت آمیز کسب و کار خود از طریق بحران آورده شده است که می‌توانید از آنها استفاده نمایید.

  • 1. از رهبری قوی اطمینان حاصل کنید.

رهبران شرکتی، قوی و بسیار مقتدر هستند، آنها فرهنگ‌های شرکتی قوی و سرشار از ارزش‌ها را ایجاد می کنند. این ارزش‌ها نه تنها به عنوان پایه‌ای برای ابتکار برنامه‌ریزی بحران در شرکت شما عمل می‌کنند، بلکه در مواجهه با بحران، تعیین می‌کنند که شرکت شما چقدر خوب پاسخ می‌دهد.

  • ۲. برای مواجه با بحران یک تیم مدیریت بحران تشکیل دهید.

این باید شامل افرادی از چندین رشته در سازمان شما باشد تا برنامه مدیریت بحران را توسعه دهند. برای مثال، مدیران حقوقی، مالی و روابط عمومی اغلب دیدگاه‌های متفاوتی دارند، اما مصالحه ناشی از این دیدگاه‌های متفاوت، باید در طرح نهایی ارائه شود.

بیشتر بدانید: 10 نکته برای تسلط بر مدیریت زمان در محل کار

  • ۳. یک برنامه مدیریت بحران برای مواجه با بحران آماده کنید

همانطور که قبلاً به آن اشاره شد، برنامه مدیریت بحران شما باید ریشه در فلسفه و ارزش های سازمان شما داشته باشد. کلید فرآیند توسعه این طرح، تهیه فهرستی از تمام فجایع احتمالی است که شرکت شما ممکن است با آن مواجه شود.

پس از آن باید برنامه های بحران برای جزئیات واکنش دقیق مورد نیاز برای هر موقعیت ممکن ایجاد شود. در واقع، هرچه جزئیات بیشتری را داشته باشید، در صورت وقوع یک فاجعه، هرج و مرج کمتری به وجود می آید و راحت تر میتوانید با آن بحران مواجه شوید.

  • ۴.کارمندان خود را برای مواجه با بحران آموزش دهید.

این مرحله، بسیار ضروری است. همانطور که آنها درگیر فعالیت های روزانه خود هستند، باید آموزش و پیشینه لازم را داشته باشند تا نه تنها کارهای خود را انجام دهند، بلکه برای شناسایی مسائل بالقوه نیز همکاری لازم را داشته باشند. همچنین باید به آنها قدرت داد تا مسائل را به اطلاع پرسنل ارشد برسانند. تجزیه و تحلیل و یک اقدام اصلاحی در اوایل ایحاد یک مشکل کوچک، اغلب از بروز موقعیت های بحرانی جلوگیری می کند.

علاوه بر این، کارکنان شما باید به گونه ای آموزش ببینند که درک کاملی از نقش خود در مواجهه با یک فاجعه داشته باشند. فقدان آموزش و یا توانمندسازی کارکنان، می‌تواند بحران های کوچک ایحاد شده را به ابر بحران ها تبدیل کند.

  • ۵. به موقع و مداوم ارتباط برقرار کنید.

نام تجاری شرکت شما مستقیماً به ارتباطات به موقع با ذینفعان داخلی و خارجی وابسته است، که با تصدیق مشکل شروع می شود و با راه حل های بدون محدودیت خاتمه می یابد.

سازگاری پیام نیز امری بسیار کلیدی است. پیام های متفاوت، به اعتبار شرکت آسیب می زند. با در نظر گرفتن به موقع و سازگاری، یک برنامه ارتباطی بسیار کامل باید به عنوان بخشی از برنامه مدیریت بحران تدوین شود.

علاوه بر رسیدگی به نگرانی های ذینفعان و رسانه ها، باید مقرراتی برای به روز رسانی وب سایت شرکت شما نیز داشته باشد. به هر حال، وب‌سایت شرکت شما ممکن است تنها جایی باشد که می‌توان طرف داستان را بدون کم و کاستی ها بیان کرد.

بیشتر بدانید: 9 راه برای بهبود وفاداری و مشارکت کارکنان

  • ۶. به روز رسانی برنامه مدیریت بحران

برنامه مدیریت بحران یک سند زنده است که برای به روز رسانی ها و تغییرات احتمالی باید به طور منظم مورد بازبینی قرار گیرد.

پیش بینی بحران یک موضوع برنامه ریزی استراتژیک و مدیریت ریسک است.

پیروی از این شش مرحله، همانطور که در بالا ذکر شد، نه تنها شرکت شما را برای یک فاجعه یا بحران آماده می کند، بلکه تیم مدیریتی شما را برای مقابله بهتر با پیامدهای مورد انتظار و البته غیرمنتظره قرار می دهد. در مواجهه با یک بحران، آمادگی عمومی نیز می تواند کمک زیادی به شرکت شما کند تا از آن بحران به سلامتی عبور کنید.


منبع:

https://www.pkfmueller.com/

امتیازات post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم عضویت در خبرنامه :

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار آکادمی دکتر افشین فاتح با خبر شوید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :