جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

16 راه ساده برای رشد مقرون به صرفه یک کسب و کار کوچک

بر خلاف تصور عمومی، رشد یک کسب و کار کوچک، می تواند بدون هزینه های گزاف انجام شود.

 

اعضای شورای تجارت فوربس، به عنوان کارشناسان تجارت، با اقداماتی که برای رشد مقرون به صرفه یک کسب و کار کوچک انجام می شود آشنا هستند. در این مقاله توصیه های آنها به عنوان کارشناسان تجارت برای شما آورده شده اند تا بتوانید تعیین کنید کدام روش های کم هزینه ممکن است برای کسب و کار شما بهترین کارایی را داشته باشند.

 

  1. اجرای یک استراتژی بازاریابی

با اجرای یک استراتژی بازاریابی که شامل سه فعالیت روزانه است، یک کسب و کار کوچک را رشد دهید. اول، یک فعالیت بازاریابی که به موجب آن، اگر امروز انجامش دهید، امروز دستمزد دریافت می کنید. دوم، فعالیتی که اگر امروز آن را انجام دهید، می توانید امروز یا هفته آینده دستمزد دریافت کنید. سوم، فعالیتی که اگر امروز آن را انجام دهید، در مقطعی در آینده عایدی آن را دریافت خواهید کرد. این فعالیت ها امکان درآمد و مقیاس پذیری فوری را برای کسب و کار شما فراهم می کند.

 

بیشتر بدانید: بیزینس کوچ چیست؟

  1. درباره کسب و کار خود صحبت کنید

مهم است که در مورد کسب و کار خود با دیگران صحبت کنید. ممکن است در کاری که انجام می‌دهید بسیار خوب باشید، و محصول یا خدمات شما سطح بسیار بالایی داشته باشد، اما اگر کسی شما را نشناسد یا نداند شما و محصول یا خدماتتان وجود دارید، تمام تلاش های شما بی نتیجه خواهد ماند.

 

  1. به گروه های شبکه های اجتماعی بپیوندید

به یک دسته از گروه های اجتماعی محلی در فیس بوک، لینکدین، اینستاگرام یا سایر شبکه های اجتماعی بپیوندید و شرکت خود را به آن ها معرفی و توصیه کنید. مشتریان قبلی خود را نیز به آنجا دعوت کنید و به آنها اجازه دهید سفیران برند شرکت شما شوند. هیچ چیز مثل یک تجربه موفق و خوشایند مشتری که با رضایت در مورد عملکرد یا محصول شما سخن می گوید، نمی تواند افراد را برای امتحان کردن برند جدید شما مشتاق کند.

 

  1. پایگاه مشتریان فعلی خود را پرورش دهید

حفظ مشتریان فعلی، توصیه شفاهی مشتریان و سرچ برند، کلیدهای حفظ رشد کسب و کارهای کوچک هستند. به دست آوردن مشتریان جدید پرهزینه تز از حفظ مشتریان فعلی است. پرورش مشتریان موجود در تمام نقاط فعالیت شرکت شما، کلید رشد یک کسب و کار کوچک به روشی کم هزینه است.

 

بیشتر بدانید: وبینار چیست و چگونه برگزار میشود؟

  1. از رسانه های اجتماعی استفاده کنید

یکی از راه های کم هزینه برای رشد یک کسب و کار کوچک، استفاده از رسانه های اجتماعی برای دستیابی به مخاطبان گسترده تر است. با استفاده از رسانه های اجتماعی، کسب و کارها می توانند به صورت رایگان و یا با هزینه های مناسب، با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنند و روابطی ایجاد کنند که می تواند در نهایت منجر به فروش گردد. علاوه بر این، کسب‌وکارها می‌توانند از رسانه‌های اجتماعی برای ایجاد محتوایی استفاده کنند که می‌تواند به آنها در رتبه‌بندی بالاتر در موتورهای جستجو کمک کند، که این امر می‌تواند  افزایش بازدیدکنندگان وب‌سایت و فروش بیشتر را به ارمغان آورد.

 

  1. محتوای مفید را به اشتراک بگذارید

مطالب مفید و جالب را در شبکه های اجتماعی منتشر کنید. شما نام تجاری خود را می سازید، در حالی که به طور همزمان خود را به عنوان یک متخصص در یک موضوع تثبیت می کنید. این استراتژی می تواند کسب و کار کوچک شما را متحول کند.

 

  1. اهرم ارجاع مشتری داشته باشید

به دنبال تاثیرات شبکه خود باشید. چگونه می‌توانید در میان مشتریان اولیه خود، هیجان ایجاد کنید که آنها محصول یا خدمات شما زا به دوستان و خانواده خود معرفی کنند؟ با تمام قوا بر روی این مشتریان تمرکز کنید و اطمینان داشته باشید برای توصیه برند تان به دیگران، افرادی را انتخاب کرده اید که 100٪ از محصول یا خدمات شما راضی هستند.

 

  1. وظایف و فرآیندهای تکراری را اتوماتیک کنید

از فناوری، برای اتوماتیک سازی سیستم ها و فرآیندهای تجاری استفاده کنید. بسیاری از صاحبان مشاغل سعی می کنند همه کارها را خودشان انجام دهند. کارهای تکراری در فرآیندهای بازاریابی، عملیات و فروش اغلب می توانند اتوماتیک شوند تا صاحب کسب و کار زمان بیشتری برای تمرکز بر روی جستجو، فروش، ایجاد رابطه و رشد شخصی مشتری داشته باشد.

 

  1. برند خود را از طریق کالا تقویت کنید

ایجاد آگاهی از برند، کلید رشد کسب و کارهای کوچک است. یکی از راه های مقرون به صرفه برای جلب توجه مشتریان احتمالی، گنجاندن کالاهای مارک دار با نام برند تان در برنامه های بازاریابی شرکت است. سعی کنید تا جایی که می توانید برندتان را جلوی چشم مخاطبان نگه دارید تا نام برند شما در ذهن آنها حک شود.

بیشتر بدانید: انواع شخصیت ها در شرکت ها و سازمانها

  1. با اینفلوئنسرها همکاری کنید

با میکرو اینفلوئنسرها همکاری کنید. بسته به نوع صنعت خود، می توانید در ازای ایجاد آگاهی از برند و رشد محصولات یا خدمات برند خود، با میکرو اینفلوئنسرها برای تبلیغی کم هزینه همکاری داشته باشید. در اغلب موارد، تبلیغات دهان به دهان یکی از موثرترین راه های بازاریابی و رشد کسب و کار کوچک شما خواهد بود.

 

  1. از فرصت های سخنرانی عمومی استفاده کنید

وقتی کسی شما را برای سخنرانی در رویدادها یا پادکست ها دعوت می کند، بله را بگویید، سپس از همانجا روابط ایجاد کنید. مردم متوجه خواهند شد که تخصص شما چیست و چقدر ارزشمند است. در عین حال می‌ توانید در صورت نیاز، به صورت یک مشاوره سریع، به حضار راه حل ارائه دهید. این کار یک ترفند عالی برای شروع ارجاعات به سمت شما خواهد بود.

 

  1. با شبکه خود ارتباط برقرار کنید

در شبکه خود، به دنبال افرادی باشید که با موفقیت، یک کسب و کار کوچک را راه اندازی کرده و آن را رشد داده اند. برای مشاوره و راهنمایی با آنها تماس بگیرید. شاید باورتان نشود اما این تجربه برای شما بسیار شگفت انگیز خواهد بود که از طریق  یک مکالمه متمرکز با فردی که کار مشابهی انجام داده است، دریابید در مراحل بعدی با چه چیزهایی روبرو خواهید شد و چه نتایجی به دست خواهید اورد. این مکالمه می تواند حتی فقط یک تماس تلفنی بیست دقیقه ای باشد.

 

  1. پایگاه مشتریان خود را متنوع کنید

به دنبال فرصت هایی برای تنوع بخشیدن به مشتری یا پایگاه مشتری خود باشید. مشتریان یک گروه همگن نیستند و کسب و کارهای کوچک باید به آنها به عنوان “بخش های بازار” فکر کنند. آیا چیزی که می فروشید برای زنان و مردان در یک سطح جذاب است؟ آیا نحوه فروش شما برای هر دو دسته باید یکسان باشد؟ کانال های بازاریابی شما چطور؟ یادتان باشد، همه افراد نیازهای یکسانی ندارند! پس خدمات متنوع ارائه دهید تا افراد مختلف را به عنوان مشتری جذب برند خود کنید.

 

  1. مشتری مدار باشید

همه چیز با ارائه خدمات به یک مشتری شروع می شود. اگر بر ارزش آفرینی برای افرادی تمرکز کنید که به محصول یا خدمات شما اعتماد دارند و به آن وفادار مانده اند، کسب و کار شما رشد خواهد کرد. برای ارائه بهترین خدمات به مشتریان خود، وسواس به خرج دهید، زیرا اگر مشتریان از محصول یا خدمات شما راضی باشند، این رضایت را با خود به همه جا خواهند برد و به گوش دیگر مشتریان بالقوه خواهند رساند. این کار خودش به اندازه چندین بیلبورد تبلیغاتی در بهترین جاهای شهر ارزش دارد.

 

بیشتر بدانید: مدیریت فرایند کسب و کار چیست؟

  1. بر ایجاد تجربه خوب مشتری تمرکز کنید

خوشحال کردن مشتریان را در صدر فهرست اولویت های کاری خود قرار دهید. معرفی برند شما به عنوان یک شرکت ممتاز در این حوزه، بهترین راه برای جذب کسانی است که می توانند با استفاده از محصول یا خدمات شما سود ببرند.

 

  1. قبل از تصمیم گیری، تحقیقات کامل انجام دهید

هزینه کم، به معنای استفاده صحیح از زمان است. با افرادی که پیش از شما این راه را رفته اند صحبت کنید و از کتاب ها، پادکست ها و مقالاتی در مورد رهبری، استراتژی، فرهنگ، همسویی، تعالی عملیاتی و مراقبت از مشتری استفاده کنید. بیاموزید که چگونه از نقاط کور پرهزینه اجتناب کنید و از فرصت برقراری ارتباط با متحدان استراتژیک برای تصمیم گیری درست استفاده کنید. یادتان باشد بزرگترین هزینه، پاک کردن خطاهای غیر ضروری است.

 

سوالات متداول

1-آیا رشد مقرون به صرفه کسب و کار کوچک واقعی است یا تنها یک ادعاست؟

بله رشد مقرون به صرفه کسب و کار کوچک می تواند واقعا اتفاق بیفتد، اما مستلزم بکارگیری روش های علمی و تخصصی بازاریابی است که در این مقاله به 16 مورد از مهمترین آنها اشاره کردیم. برای اطلاع از آنها بهتر است این مقاله را با صبر و حوصله بخوانید و از تکنیک های گفته شده نهایت بهره را ببرید.

2-چند مورد از روش های رشد مقرون به صرفه کسب و کارهای کوچک را معرفی کنید.

برخی از روش های رشد مقرون به صرفه کسب و کارهای کوچک عبارتند از:

انجام تحقیقات کامل، مشتری مدار بودن، تمرکز بر خوشحال کردن مشتری، اجرای استراتژی های بازاریابی، شبکه سازی، ارائه خدات متنوع و موارد مهم دیگری که در این مقاله تیتروار ذکر شده اند و برای هر یک توضیح مناسبی ارائه شده است.

3-منابع مناسب برای آموختن و کسب اطلاع در مورد روش های رشد کسب و کارهای کوچک کدامند؟

شما می توانید برای کسب اطلاع در مورد روش های رشد کسب و کارهای کوچک، از کتاب ها، پادکست ها و مقالاتی در مورد رهبری، استراتژی، فرهنگ، همسویی، تعالی عملیاتی و مراقبت از مشتری استفاده کنید.

 


منبع: https://www.forbes.com

امتیازات post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *