جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

5 اشتباه مدیریتی که نباید آن را مرتکب شویم !

5-اشتباه-مدیریتی-که-نباید-آن-را-مرتکب-شویم-!

یک مدیر خوب، کسی نیست که بتواند کار را بهتر از افراد تیمش انجام دهد. او فردی است که می تواند اعضای تیمش را را به انجام کار بهتر از خودش وادار کند.» – فردریک دبلیو اسمیت

اکثر کارمندان برای به دست آوردن فرصت مدیر شدن دست به هر کاری می زنند. اما چرا؟ چه چیزی آنها را برای کسب این مقالم مشتاق می کند؟

از قضا، بسیاری از مدیران مشتاق برای کسب این عنوان، عمیقاً برسی نمی‌کنند تا بفهمند چه عواملی، یک مدیر خوب را می سازد. مثل این است که به اندازه کافی برای امتحان آماده نشده اید، اما انتظار دارید رتبه اول را کسب کنید.

 

دوره های رایگان دکتر افشین فاتح

 

اما چه چیزی آنها را برای کسب این مقام مشتاق می کند؟ آیا این فقط احترامی است که با عنوان «مدیر» همراه است؟ یا یک سری مسئولیت های اضافه ای هم به همراه دارد؟ یا اینکه این فقط احساس رضایت از دستیابی به یک نقطه عطف شغلی است؟

بیشتر بدانید: 4 روش برای مدیریت بهتر یک محیط کاری ترکیبی

خوب، پاسخ اصلی ، ترکیبی از تمام این موارد است. ترکیبی از همه این احساسات است که ما را به سختی وادار می کند تا از همتایان خود بالاتر برویم و مسئولیت یکی از حیاتی ترین موقعیت ها را در یک سازمان به عهده بگیریم.

بیشتر اوقات، مدیران مجبورند آنقدر فعالیت ها را همزمان مدیریت کنند که اغلب دائما دچار استرس هستند. آنها به تنهایی مسئول موفقیت و شکست پروژه ها و همچنین عملکرد تیم هایی هستند که رهبری می کنند. در حالی که تمام تقصیر شکست پروژه بر عهده مدیر است، اعتبار موفقیت آن اغلب به کل تیم داده می شود! بنابراین، اگر به تازگی این فرصت را به دست آورده اید که مدیر یک بخش باشید، بهتر است خودتان را آماده کنید و در مورد ویژگی های یک مدیر موفق تحقیق جامعی انجام دهید. انجام این کار به شما کمک می کند تا برای زمان های چالش برانگیز آینده آماده شوید.

اگر این مقاله را تا اینجا خوانده اید، مطمئنیم که می خواهید برای کشف اینکه چگونه بهترین مدیر باشید، سنگ تمام بگذارید.

5 اشتباه مدیریتی که نباید مرتکب شوید:

بیایید به زمانی برگردیم که کار حرفه ای خود را شروع کردیم. در طول سال ها، ما برای سازمان های مختلف و زیر نظر افراد مختلف کار کرده ایم. از میان همه آن زمان‌ها، می‌توانیم به راحتی کسانی را انتخاب کنیم که در مدیریت افراد و تأثیرگذاری بر دیگران چندان خوب نبودند و مطمئناً آن دسته از مدیرانی را به یاد می آوریم که در نقش خود فوق العاده خوب بودند و به ما الهام دادند تا نسخه بهتری از خودمان باشیم.

مطمئنم اکثر ما، مدیران گذشته خود را به خاطر ویژگی های خوب و بد مدیریتی شان به یاد می آوریم. چه چیزی را در مورد آنها دوست نداشتیم یا تحسین نمی کردیم؟ آیا آنها محرک های ضعیف بودند یا خوب؟ آیا دسترسی به آنها آسان بود یا دشوار؟

ما ممکن است نظرات مختلفی در مورد مدیران گذشته خود داشته باشیم، اما واقعیت این است که همه آنها در شکل دادن به حرفه ما نقش داشته اند. شما نمی توانید در نقش مدیریتی، به همان شیوه ای که به عنوان یک کارمند معمولی کار ها را انجام می دادید عمل کنید یا به انجام آنها بپردازید.

بیشتر بدانید: بیزنس کوچ کیست؟ بیزنس کوچینگ چیست؟

1. مدیریت خرد
نظرسنجی Trinity Solutions و منتشر شده در My Way یا Highway گزارش می دهد که تقریباً 79٪ از پاسخ دهندگان مدیریت خرد را تجربه کرده اند.

 

به یاد دارید زمانی که مدیرتان همیشه در محل کار از روی شانه های شما، فرآیند های انجام کار را نگاه می کرد چقدر آزار می دیدید؟ نکته اینجاست که هیچ کارمندی دوست ندارد تحت مدیریت خرد و جزیی باشد و یک مدیر خوب باید این را در نظر بگیرید. کارمندان، سطح مناسبی از آزادی در محل کار را نیاز دارند. آنها می خواهند مدیران به مهارت ها و توانایی هایشان برای انجام یک کار معین، اطمینان داشته باشند. مشاهدات مزاحم، دستکاری و ارتباطات جامع، پیام روشنی را به کارکنان ارسال می کند که مدیران از توانایی های آنها حمایت نمی کنند، و همین موضوع می تواند باعث شود آنها احساس شکست، نا امیدی و قدردانی نکردن کنند. هیچ کارمندی نمی تواند مهارت های خود را توسعه دهد، تا وقتی مدیران به تیم ها و افراد خود ایمان کامل نشان ندهند.

2. شما نباید همه کاره باشید!
یکی دیگر از ویژگی های ضروری مدیران خوب این است که همه چیز را در یک پکیج در بشته به کارمندان خود ارائه نمی دهند. در عوض، آنها مهارت های خود را به گونه ای توسعه داده و تنظیم می کنند که بتوانند سخت ترین موقعیت ها را به تنهایی حل کنند. گفته می شود، برخی از مدیران، تمایل به ارائه بیش از حد راه حل برای تیم های خود دارند. آنها در ارائه راه حل ها سریع عمل می کنند که کارکنانشان با تلاش بیشتر از حد معمول بتوانند خودشان را پیدا کنند. این عادت منفی، کارمندان را از انجام تمام کارهای سخت برای جستجوی بهترین راه حل باز می دارد. مديران با كمك هميشگی به كاركنان در راه حل‌ها، به اعضاي تيم خود اجازه نمي‌دهند كه ایده های خود را به کار گیرند و مشكل و روش های مواجه با آن را مورد برسی قرار دهند. لازم نیست مدیران مانند معلم مدرسه ای عمل کنند که هر زمان که تیم با مشکل مواجه شود همیشه در دسترس آنها باشند.

بیشتر بدانید: مدیریت فرآیند کسب و کار چیست؟

 

اشتباه-مدیریتی
اشتباه-مدیریتی

3. شکست در تعریف اهداف
برنامه ریزی ضعیف و ناتوانی در تعیین اهداف ،هیچ سودی برای تیم شما ندارد. برخی از مدیران در تعیین اهداف برای کارمندان خود که در طول روز با کار خود دست و پنجه نرم می کنند، شکست می خورند. آنها هیچ ایده ای ندارند که چرا کار می کنند، یا معنای کارشان برای خودشان و سازمانی که برای آن کار می کنند، هنوز شفاف و مشخص نیست. زمانی که جهت یا چشم اندازی برای کار ندارند، نمی توانند در سازمان، سازندگی لازم را داشته باشند.

آنها همچنین در اولویت بندی کار نیز شکست می خورند، به این معنی که پروژه ها و وظایف را به ترتیب نادرست انجام می دهند. وقتی کارمندان، رشد را در شغل خود نمی بینند، تمایل به تغییر شغل پیدا خواهند کرد. از سوی دیگر، اگر اهداف بیش از حد جاه طلبانه و دست نیافتنی باشند، هدف گذاری نیز می تواند نتیجه معکوس داشته باشد. مدیران خوب، همیشه اهداف قابل دستیابی را برای کارکنان تعیین می کنند و برای دستیابی به آنها، کارکنان را تشویق کرده و به آنها پاداش می دهند.

4. رهبری با ذهنیت خودخواهانه
همانطور که در یک ضرب المثل آمریکایی می گوید: “تکبر، یک پادشاهی بدون تاج است.” غرور همیشه یکی از عوامل اصلی درگیری و اندوه بوده است. مدیران متکبر که مسئولیت تیم‌هایشان را بر عهده دارند، فکر میکنند به این دلیل است که از سایرین مهارت و شایستگی بیشتری دارند. چنین مدیرانی تمایل دارند هر از چند گاهی برتری خود را به زیردستان نشان دهند.

آنها فکر می کنند بهترین ایده ها و اطلاعات را دارند و از موقعیت خود برای تغییر دید دیگران استفاده می کنند. بسیاری از کارمندان نسبت به مدیران متکبر و خودخواه که برای رهبری مناسب نیستند ابراز ناراحتی می کنند. در این صورت، ما دیدگاه خود را از دست می دهیم و فقط آنچه را که می خواهیم می شنویم و می بینیم. در نتیجه، مدیران ارتباط خود را با اعضای تیم از دست می دهند و تکبر، شکاف بین هر دو طرف را بیشتر می کند که این موضوع اصلا در یک سازمان خوشایند نیست!

5. نمایش محبوبیت آشکار
زمانی که کارمندان می‌دانند نفر بعدی که به پست‌های بالاتر ارتقا می‌یابد، چه کسی خواهد بود، آن هم فقط به این دلیل که از رابطه نزدیک با یک مدیر استفاده کرده است، برای کارمندان ناامیدکننده و تضعیف‌کننده خواهد بود. مدیران ضعیف، در نشان دادن اینکه چه کسی را بر دیگران ترجیح می دهند، صرف نظر از توانایی ها یا کمبود آنها، کاملاً خوب هستند!

مدیرانی که نشانه‌هایی از طرفداری بی دلیل در محل کار نشان می‌دهند، می‌توانند محل کار را مختل کنند. این عمل ناسالم در محل کار، سیگنال اشتباهی را به کارمندان می فرستد، مگر برای کسانی که از توجه ویژه مدیر برخوردار هستند!

ویژگی-مدیران-ضعیف
ویژگی-مدیران-ضعیف

بیشتر بدانید: انواع مدیران و نقش آنها در سازمان

کارکنان در این شرایط، احتمالاً بر این باورند که کار سخت و صادقانه در این سازمان به ثمر نمی‌رسد، زیرا برای رشد در آن، باید جایگاهی در دید مدیر کسب کنند!

اگر میخواهید پست مدیریتی را قبول کنید، مطمئن باشید توجه به این موارد، قطعا میتواند به شما در بهتر انجام شدن کار ها کمک کند و میتوانید نتایج آن را به وضوح در فرآیند های سازمان ببینید.


منبع:

https://www.proofhub.com/

امتیازات post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم عضویت در خبرنامه :

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار آکادمی دکتر افشین فاتح با خبر شوید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :