جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

7 راه برای تقویت احساس ارزشمندی کارکنان

احساس ارزشمندی در محل کار، رضایت شغلی یک کارمند را به طرز عجیبی افزایش می دهد. تأثیر شناخت و قدردانی هر فرد نیز، تأثیر بسیار مثبتی بر کل سازمان خواهد داشت.

قدردانی در محل کار:

  • ۱.مشارکت کارکنان را بهبود می بخشد.

  • زمانی که مدیران، در شناخت و قدردانی از افراد خود ناکام باشند، احتمال مشارکت کارکنان 42 درصد کمتر است
    .

    ۲.بهره وری را افزایش می دهد.

زمانی که کارمندان در محل کار، مورد توجه قرار می‌گیرند، احتمال انجام کار با کیفیت عالی توسط آنان، 18 برابر افزایش می یابد.

بیشتر بدانید: 5 ویژگی محیط کار مثبت و مولد

  • ۳.فرهنگ شرکت را تقویت می کند.

شناخت کارکنان، تأثیر شگرفی بر شش عنصر اساسی فرهنگ سازمانی پر رونق دارد:

*به حفظ کارمندان کمک می کند.

قدردانی و شناخت مداوم می تواند به طور میانگین، 3.5 سال به دوره تصدی کارمند اضافه کند.

 

دوره های رایگان دکتر افشین فاتح

 

*بر نتایج نهایی تأثیر می گذارد.

سازمان هایی که قدردانی کارکنان را به طور موثر انجام می دهند، 12 برابر بیشتر احتمال دارد که نتایج تجاری قوی مانند افزایش بازده سهامداران را داشته باشند.

اما متأسفانه تنها 61 درصد از کارمندان در محل کار احساس قدردانی می کنند!

جالب است بدانید در حالی که 80 درصد از کارفرمایان فکر می‌کنند کارمندان حاضر هستند با پیشنهاد دستمزد بالاتری، سازمانشان را ترک کنند، اما در واقعیت تنها 12 درصد از آنها واقعاً این کار را انجام می‌دهند!

مطالعات جهانی نشان می دهد که 79 درصد از افرادی که شغل خود را ترک می کنند، دلیل ترک شغل خود را “عدم قدردانی” ذکر می کنند.

چگونه مدیران می توانند به کارکنان کمک کنند تا در محل کار خود، احساس ارزشمندی کنند؟

در اینجا 7 راهی را برای شما بیان کردیم که هر مدیری می تواند از آن استفاده کند تا به کارمندان، احساس غیر قابل تعویض و قدردانی در محل کار را منتقل کند.

بیشتر بدانید: بیزینس کوچینگ

  • 1. خوبی ها را ببینید.

ارزش گذاری کارکنان در محل کار با یک تغییر طرز فکر ساده شروع می شود. در حالی که برای بسیاری از مدیران آسان است که عادت بد و رفتارهای منفی کارکنان را پیدا کنند، بهترین مدیران، فعالانه به دنبال تغییر مثبتی هستند که افرادشان آن‌ها را ایجاد می کنند! به رسمیت شناختن کارکنان، نیازی به سختی پیچیده‌ای ندارد، فقط کافیست متوجه شوید که افراد در محل کار، کارها را به خوبی انجام می دهند. به آنچه کارکنان شما روزانه انجام می دهند توجه کنید. تشکر کنید، مراقب کارهای جدید آنان باشید و آن را صدا بزنید و موفقیتشان را تبریک بگویید تا فرهنگ محیط کار مثبت تری ایجاد کنید. تصدیق مدیران، می تواند ابزار بسیار قدرتمندی در این زمینه باشد.

هنگامی که کارکنان با رهبران خود ارتباطات قوی ایجاد می کنند، احتمال ماندن آنان در سازمان، برای سه سال آینده 3 برابر بیشتر است.

  • 2. به دنبال نظرات کارمندان باشید.

قدردانی از کارکنان زمانی حاصل می شود که رهبران واقعاً به آنچه کارمندان فکر می کنند اهمیت دهند. وقتی از کارمندان ایده‌هایشان را می‌پرسید، نه تنها دیدگاه، بینش و احتمالاً راه‌حل‌هایی به دست می‌آورید، بلکه متوجه می‌شوید که آن کارمند چه احساسی درباره نقش خود دارد. اغلب به دنبال ورودی باشید. این نشان می دهد که شما کارکنان خود را به عنوان مقامات تاثیر‌گذار در نقش خود می بینید. کارکنان شما، با دانستن اینکه شما و دیگران می خواهید نظرات و افکار روشنگرانه آنها را بشنوید، احساس ارزشمندی خواهند کرد.

 

فرم تقاضای دریافت مشاوره رشد کسب و کار

 

  • 3. مشخص و شفاف باشید.

اقدامات قدردانی در محل کار باید جزئیات کارهایی را که کارمند انجام داده و باعث ایجاد تفاوت شده است را بیان کند. قدردانی معاملاتی، چندان مؤثر نیست! باید برای قدردانی، معیارهای قابل اندازه گیری (نتایج، معیارها، کار عالی) و هم برای رفتارهای نامشهود (خلاقیت، داشتن نگرش مثبت، کمک به یک عضو تیم، دیر ماندن برای تکمیل پروژه و غیره) کاملا مشخص باشد. در مورد چیزهایی که از آنها قدردانی می کنید دقیق باشید و آن را به هدف و ارزش های سازمان خود مرتبط کنید.

  • 4. تشویق به تلاش.

    مطمئن نیستید از چه چیزی قدردانی کنید؟ این کار را با تشویق کارمندان و تلاش های روزمره آنها شروع کنید. کارمندان زمانی احساس ارزشمندی می کنند که تلاش های آنها در طول مسیر مورد تایید قرار گیرد. گاهی اوقات قبل از رسیدن به هدف، کار به انرژی زیادی نیاز دارد، پس حتماً کارمندان را تشویق کنید. تشویق تلاش در طول یک پروژه، بسیار موثر خواهد بود.

  • 5. به نتایج پاداش دهید.

راه‌های زیادی برای نشان دادن قدردانی از نتایج بزرگ و کوچک وجود دارد. یک نامه تشکر صمیمانه، یک هدیه کوچک، یا یک پاداش به کارمند، بخشی از این روش ها هستند.

بخش مهم اینجاست!

جایزه، بخش مهمی از تجربه قدردانی است و کارمندان وقتی جایزه برای آنها شخصی‌سازی شده باشد، احساس ارزشمندی بیشتری می‌کنند. کارمندان در مورد اینکه چگونه می خواهند مورد قدردانی قرار گیرند و چه هدایا یا جوایزی دریافت کنند، ترجیحات متفاوتی دارند. اگر یک برنامه منعطف به رسمیت شناختن کارکنان مانند Culture Cloud دارید، از آن برای تشخیص نتایج استفاده کنید و به راحتی جوایز و امتیازاتی را برای شناسایی کارمندان اعطا کنید که به کارمندان اجازه می دهد هدیه ای را انتخاب کنند که دوستش دارند.

  • 6.به کارکنان کمک کنید دیده شوند و رشد کنند.

قدردانی از اعضای تیم خود را با تبدیل شدن به یک مدافع واقعی برای رشد آنها نشان دهید. به رسمیت شناختن کارمندان می تواند به دیده شدن و پیشرفت شغلی، به کارکنان برای درخشش کمک کند. دستاوردها و کارهای بزرگ آنها را از طریق گروه های تعاملی‌ شرکت یا دیوار مشاهیر دفتر خود به نمایش بگذارید تا دیگران نیز ارزش آنها را ببینند و سعی کنند در این دیوار قرار بگیرند. استعدادها و مهارت‌های منحصربه‌فرد آنها را برجسته کنید تا فرصت برقراری ارتباط با دیگران و دعوت به کار روی پروژه‌های ویژه برای ارتقای شغل خود را داشته باشند. حتی اگر این بدان معنا باشد که آنها در نهایت از سازمان شما خارج خواهند شد!

اما نگران نباشید که کارمندان در این شرایط، احساس ارزشمندی بیشتری خواهند کرد و حمایت و راهنمایی شما را برای مدت طولانی در آینده به خاطر خواهند آورد.


منبع:

https://www.octanner.com/

امتیازات post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم عضویت در خبرنامه :

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار آکادمی دکتر افشین فاتح با خبر شوید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :