جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

7 عادت مهم برای پایداری کسب و کار های کوچک

ایجاد پایداری در استارتاپ و کسب و کار شما، یک شبه اتفاق نخواهد افتاد! اما نکاتی وجود دارد که می‌توانید آنها را در کسب و کار خودتان اجرایی کنید‌ تا بتوانید پایداری را برای سازمان تان ایجاد کنید.

کسب و کارهای مختلف، باید پایداری را در اولویت برنامه های خودشان قرار دهند. در دنیای امروز، داشتن یک مدل کسب و کار پایدار ،عملا یک ضرورت محسوب میشود. چه صاحب یک فروشگاه فروش محصولات فیزیکی باشید یا یک استارتاپ فناوری یا حتی یک شرکت حقوقی باشید، اکنون زمان ایجاد یک مدل کسب و کار پایدار برای شما فرا رسیده است.

اگرچه اتخاذ شیوه های پایدار ممکن است گران یا کمی دور از دسترس به نظر برسد، اما راه های آسان و مقرون به صرفه زیادی برای ایجاد پایداری شرکتی در تار و پود شرکت شما وجود دارد.

بیشتر بدانید: 10 چالش اصلی برای شروع یک کسب و کار

اشلی پایپر، کارشناس پایداری و نویسنده کتاب Give a Sh*t: Do Good. (بهتر زندگی کنید. سیاره را نجات دهید) می‌گوید: «پایداری شرکت‌ها می‌تواند به اشکال مختلف باشد.»

پایپر می‌گوید: «واقعاً هیچ عنوان یکسانی برای پایداری وجود ندارد… این واقعاً یک بازی ماجراجویی شخصی توسعه یافته است که خودتان باید آن را انتخاب کنید.»

پایپر همچنین به این نکته اشاره میکند که کسب‌وکارهای کوچک، در واقع موقعیت بهتری برای اتخاذ شیوه‌های پایداری شرکتی مؤثر دارند، زیرا معمولاً زیرک‌تر، سازگارتر و منعطف‌تر از شرکت‌های بزرگ هستند.

  • پایداری شرکتی چیست؟

پایداری شرکتی، به استراتژی های بلند مدت و شفافی اشاره دارد که واقعیت های زیست محیطی، اجتماعی و اخلاقی کسب و کار شما را در اولویت قرار می دهد. این یک اصطلاح گسترده است و می تواند به روش های مختلف اجرا شود.

برخی از کسب و کارها ممکن است تامین منابع محلی را در اولویت قرار دهند، در حالی که برخی دیگر ممکن است بر بازگرداندن بخشی از سود خود به سازمان های غیردولتی یا برنامه های اجتماعی تاکید کنند. این شما هستید که دقیقاً تصمیم می گیرید کدام مسیر پایدار را طی کنید و چگونه برای رسیدن به آن اهداف پیش بروید.

 

پایپر پیشنهاد می‌کند تا زمانی که برای پیاده‌سازی یک مدل پایداری شرکتی قوی‌تر در کسب‌وکارتان آماده شوید، حرکت های کوچک‌تر را شروع کنید. در نهایت شما می خواهید پایداری را به عنوان یکی از جنبه های اصلی شرکت خود داشته باشید. در دراز مدت، شما باید برای جذب مشاورانی که به اهداف پایداری شما کمک میکنند برنامه ریزی کنید و حتی هزینه های مورد نیاز مالی را هم تامین کنید. چرا که این موضوع می‌تواند به پایداری کسب و کار شما کمک کند. البته لازم نیست دقیقا از اینجا شروع کنید و در همین ابتدای کار شروع به حذف مشاور و هزینه کردن بابت حضور او کنید، اما به خاطر داشته باشید که هر چه اقدامات پایداری شرکتی بزرگتری را انجام دهید، در دراز مدت بازده مالی بیشتری میز خواهید داشت.

در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما کمک می کند تا در کسب و کار کوچک خود، شتاب بیشتری در فعالیت های پایداری شرکت ایجاد کنید و در نهایت به شما کمک می کند تا یک شرکت پایدارتر را اداره کنید.

بیشتر بدانید: رقابت تجاری چیست و چه اهمیتی در کسب و کار دارد؟

1. صرفه‌جویی و سازگاری را فراموش نکنید.

یکی از راه‌های بسیار آسان برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و سازگاری بیشتر با محیط‌زیست کسب‌وکارتان، اتخاذ سیاست «خاموش کردن» در دفترتان است. البته نه در طول روز! این بدان معناست که تمام چراغ ها و دستگاه ها در پایان روز به صورت کامل خاموش می شوند.

نصب حسگرهای حرکتی برای چراغ های دفتر یا استفاده از نورهای سازگار با انرژی، مانند LED، مصرف انرژی را کاهش می دهد. در نهایت، استفاده حداکثری از نور طبیعی میز یک راه موثر برای صرفه جویی در هزینه های انرژی و کمک به کارکنان شما در محل کار است.

 

2.دور کاری کارکنان را مورد برسی قرار دهید.

یکی از بهترین راه ها برای کاهش هزینه های کسب و کار شما این است که از نمونه دور کاری یا برون سپاری(تا حد امکان) کمک بگیرید. اعضای تیم خود را تشویق کنید که از خانه کار کنند مگر اینکه دلیل صریحی برای آمدن آنها به دفتر وجود داشته باشد.

طبق یک مطالعه توسط Global Workplace Analytics، تشویق کارمندان به کار از راه دور حداقل در 50٪ مواقع می تواند در کسب و کار شما حدود 11000 دلار برای هر کارمند در سال صرفه جویی کند.

این صرفه جویی های مالی قابل توجه، همچنین به کاهش شدید هزینه ها و مصرف انرژی نیز مربوط می شود. با اجازه دادن به کارمندان خود برای کار در خانه، هزینه های انرژی در رفت و آمد، تجهیز یک دفتر و حفظ زیرساخت های اولیه را کاهش خواهید داد.

مدل اول از راه دور به شما کمک می کند تا به روش های غیرمنتظره ای نیز صرفه جویی کنید. پایپر می گوید که کارگران از راه دور در واقع سالم تر هستند، که به طور قابل توجهی بار هزینه بیمه درمانی و هزینه های بیمه عمر را کاهش می دهد.

 

3.کاهش ضایعات
اگر کار از راه دور، برای شرکت شما گزینه مناسبی نیست، کمپوست کردن یک راه نسبتاً ساده برای کاهش ضایعات در دفتر و صرفه جویی در هزینه است.

بیشتر بدانید: بیزینس کوچینگ

4. سود شرکت خود را به دقت بررسی کنید
بسیاری از شرکت‌ها دوست دارند به کارکنان خود انواع تجهیزات مانند تی‌شرت، خودکار و … را بدهند تا ارتباط کارکنان با برند بیشتر و بیشتر شود و آنها تشویق شوند‌ که شرکت خودشان را نماینده شرکت شما بدانند. اگرچه این موضوع، میتواند بسیار مفید باشد، اما بسیاری از این هدایا و تحهیزات به هدر می روند! از کارمندان خود بپرسید که واقعاً به چه چیزی نیاز دارند و قبل از خرید کلاه، ببینید آیا کارکنان به آن نیاز دارند یا خیر.

 

5. سفر های کاری بیهوده را کاهش دهید.
با تکنولوژی ملاقات مجازی مانند پلتفرم تماس های تصویری که بسیار کاربردی است، مجدداً بررسی کنید که آیا ملاقات حضوری واقعاً برای قرار کاری شما ضروری است یا خیر.

اگر دیدید این موضوع برای شما یا کارمندانتان ضروری است که برای کار سفر کنید، راه هایی را در نظر بگیرید که می توانید هزینه های خود را کاهش دهید. پایپر می‌گوید شرکت‌های آینده‌نگر مانند WeWork در حال برداشتن گام‌های جدی برای کاهش هزینه های سفر هستند.

 

آنها فقط هتل های دارای گواهینامه LEED را رزرو می کنند. آنها فقط پروازهای بدون توقف رزرو می کنند. آنها رزرو هواپیمای فرست کلاس یا بیزینس کلاس انجام نمی دهند، زیرا این صندلی ها به طور قابل توجهی، هزینه های بیشتری را به همراه خواهد داشت.

اگرچه ممکن است این کار برای شما در ابتدا سخت باشد، اما سعی کنید کم کم این ویژگی ها را در سفر های خودتان در نظر بگیرید. شما میتوانید بسیاری از هزینه های زیست محیطی و مالی سفرهای کاری خودتان را کاهش خواهید داد.

بیشتر بدانید: کسب در آمد از دنیای مجازی

6. مشوق مشارکت کارکنان باشید.
هنگامی که آماده هستید پایداری را در کسب و کار خودتان جدی‌تر بگیرید، پایپر می‌گوید مشارکت دادن کارکنان، خود یکی از بهترین مراحل برای شروع است!

بنابراین با اعضای تیم خود ملاقات کنید تا در مورد اینکه چگونه آنها بیشتر علاقه مند هستند در اهداف پایداری شرکت شما مشارکت کنند، صحبت کنید. البته بدانید که صرفا صحبت کردن، نتایج مورد نظر را رقم نخواهید زد! آنها باید این را درک کنند که نظرات بیان شده، در کسب و کار مورد توجه قرار گرفته و نباید این حس در آن ها به وجود بیاید که نظر خواهی از آن ها فقط جلوه نمایشی داشته است!

7. یک مشاور پایداری استخدام کنید و حسابرسی انجام دهید.
یکی از بزرگترین گام‌هایی که شرکت شما می‌تواند در جهت تعهد جدی به پایداری در فرهنگ خود بردارد، استخدام یک مدیر پایداری داخلی است. بدیهی است که یک کارمند حقوق بگیر، یک هزینه اضافه است، اما بر اساس اصول پایداری شرکت، این موضوع نه تنها یک هزینه اضافی نیست، بلکه یک سرمایه گذاری بلند مدت به شمار می‌رود که می تواند تضمین کند که کسب و کار شما در آینده ای نزدیک، بقا و رونق خوبی خواهد داشت.

 

پایپر می گوید:«حسابرسی بسیار ارزشمند است، زیرا نشان می دهد که چگونه شرکت شما می تواند تلاش های پایداری خود را بهبود بخشد. “چون شما واقعا نمی دانید باید در ادامه چه کار کنید، مگر اینکه بدانید در حال حاضر در کجا هستید…»


منبع:
https://www.entrepreneur.com/

امتیازات post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *