جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

راهکارهای بازاریابی کسب و کار چیست؟

راهکارهای بازاریابی کسب و کار چیست؟

کتاب ها و دوره های بی شماری در مورد بازاریابی و نحوه انجام صحیح آن وجود دارد. احتمالاً خودتان بعضی را خوانده اید یا در آن شرکت کرده اید. اما، آیا احساس می کنید مهارت بازاریابی خوبی دارید؟ آیا شما کلیه فرایندهای درگیر را کاملاً می دانید و چگونه می توانید آنها را به بهترین وجه در شرکت خود بکار بگیرید؟

[block id=”register-free”]

 بازاریابی کسب و کار چیست؟

هر عملیاتی که یک کسب و کار انجام می دهد، هر کاری که برای فروش محصولات و خدمات انجام می دهید، بازاریابی است. هر تصمیمی که می گیرید، اگر درمورد چگونگی رساندن محصولات یا خدمات خود به دست مصرف کنندگان باشد، بازاریابی کسب و کار است.

مبانی بازاریابی برای توضیح و درک مفهوم آن نسبتا آسان است. اما تسلط بر این مفاهیم اساسی می تواند به معنای تفاوت بین موفقیت و شکست باشد.

لازم نیست در صورت شکست روش بازاریابی، تمام سیستم بازاریابی را که بیزینس شما انجام می دهد، از بین ببرید. در حقیقت احتمالاً استخدام یک نیروی کارحرفه ای ایده خوبی است. با این حال، این جایگزین نیاز به دانش کاملی از استراتژی بازاریابی دارد. صاحبان مشاغل همیشه باید نقش مهمی در تاکتیکهای بازاریابی شرکت خود داشته باشند.

هدف در بازاریابی چیست؟

هدف گذاری در بازاریابی، استراتژی است که می تواند بازاری بزرگ را به بخشهای کوچکتر تقسیم کند تا بتواند روی گروه خاصی از مشتریان متمرکز شود. این بخش از مشتریان را بر اساس ویژگی های منحصر به فرد خود تعریف می کند و فقط روی خدمت به آنها متمرکز است.

یک برند به جای تلاش برای دستیابی به یک بازار کل ، از بازاریابی هدف استفاده می کند تا انرژی خود را در ارتباط با گروه مشخص و مشخصی در آن بازار قرار دهد.

چهار نوع اصلی تقسیم بازار عبارتند از:

  • تقسیم بندی جمعیتی: سن ، جنس ، تحصیلات ، وضعیت تأهل ، نژاد ، مذهب و غیره.
  • تقسیم بندی روانشناختی: ارزش ها ، اعتقادات ، علایق ، شخصیت ، سبک زندگی و غیره.
  • تقسیم بندی رفتاری: عادات خرید یا هزینه ، وضعیت کاربر ، تعامل با نام تجاری و غیره.
  • مناطق جغرافیایی: محله ، کد منطقه ، شهر ، منطقه ، کشور و غیره.

 

یک مارک تجاری نیز ممکن است با در نظر گرفتن مواردی مانند صنعت، اندازه شرکت یا درآمد سالانه، از تقسیم مشاغل استفاده کند.

از طریق تقسیم بازار، مارک ها درباره بازار هدف خود خاص تر می شوند. آنها می توانند روی گروه کوچکی از مشتریانی متمرکز شوند که به احتمال زیاد از محصولات خود بهره مند می شوند و از آن لذت می برند.

چرا هدفگذاری در بازاریابی بسیار مهم است؟

هدف گذاری در بازاریابی از آنجا که بخشی از یک استراتژی جامع بازاریابی است مهم است. این تبلیغات  همچنین تجربه مشتری ، برندسازی و عملکردهای تجاری تأثیر می گذارد. هنگامی که شرکت شما روی تقسیم بازار هدف متمرکز است، می توانید موارد زیر را انجام دهید:

  • مستقیم با مخاطب مشخص صحبت کنید. پیام های بازاریابی عمیق تر با مخاطبان طنین انداز می شوند که خوانندگان می توانند مستقیماً به اطلاعات مرتبط باشند. برندهایی که دارای بازار متنوع و گسترده ای از مشتریان هستند ، اغلب با ایجاد کمپین های بازاریابی که مستقیم با مخاطبان خود صحبت می کنند ، مبارزه می کنند. از آنجا که بینندگان آنها بسیار متفاوت هستند ، چند شعار یا داستان می توانند در سطح شخصی با هر شخص طنین انداز شوند. از طریق بازاریابی هدف ، می توانید این مشکل را کاهش داده و بر روی تهیه پیام برای یک مخاطب خاص متمرکز شوید.
  • جذب و تبدیل  با کیفیت بالا. وقتی مستقیم با افرادی که می خواهید هدفگذاری کنید صحبت می کنید، بیشتر احتمال دارد افراد مناسب را جذب کنید. بازاریابی شما به طور مؤثرتر به افرادی خواهد رسید که احتمالاً مایل به انجام کار با شما هستند. وقتی با افراد مناسب ارتباط برقرار می کنید، از این رو احتمالاً می توانید از هدایای باکیفیت و با کیفیت برخوردار شوید که به پرداخت مشتری تبدیل می شود.
  • نام تجاری خود را از رقبا متمایز کنید. هنگامی که تلاش خود را برای صحبت با هر مشتری در بازار خود متوقف می کنید و تمرکز خود را روی بخش کوچکتری از آن مخاطب شروع می کنید ، همچنین شروع به ایستادگی از رقبا در صنعت خود می کنید. هنگامی که مشتریان می توانند به وضوح با مارک شما و گزاره های فروش بی نظیر شما مشخص شوند ، آنها شما را از یک رقیبی انتخاب می کنند که به طور خاص با آنها صحبت نمی کند یا آنها را هدف قرار نمی دهد. شما می توانید از موقعیت یابی خود در بازاریابی استفاده کنید تا برند شما شناخته شده تر و منحصر به فرد تر شود.
  • وفاداری عمیق تر مشتری ایجاد کنید. توانایی ایستادن از رقبا با رسیدن به مشتریان خود در سطح شخصی تر و انسانی ، همچنین روابط طولانی تری ایجاد می کند. هنگامی که مشتریان با مارک شما ارتباط برقرار می کنند و احساس می کنند طرفدار چشم اندازها و نیازهای خاص آنها هستید ، به احتمال زیاد به برند شما وفادارتر هستند و در طی مدت زمانی طولانی تر با شما همکاری می کنند.
  • بهبود محصولات و خدمات. شناخت دقیق تر مشتریان به شما کمک می کند تا به روشی جدید به محصولات و خدمات خود نگاه کنید. وقتی درک عمیقی از مخاطب هدف خود دارید ، می توانید خود را در کفش آنها قرار دهید و ببینید که چگونه می توانید پیشنهادات خود را بهبود ببخشید. می توانید ببینید که چه ویژگی هایی را می توانید برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان خود اضافه کنید.
  • متمرکز بمان. نتیجه استفاده از هدف گذاری در بازاریابی این است که به شما کمک می کند تا به نام تجاری و تیم خود نیز کمک کنید. بازاریابی هدفمند به شما این امکان را می دهد تا در مورد استراتژی ها، ابتکارات و جهت گیری مارک تجاری خود تخصص بیشتری کسب کنید. این کمک می کند تا دیدگاه خود را روشن کنید. یک رویکرد متمرکز به شما کمک می کند تا منابع، زمان و بودجه خود را بهینه سازی کنید.

آنچه شما قبل از شروع بازاریابی هدفمند نیاز دارید:

استفاده از هدف گذاری در بازاریابی هم به مشتریان و هم به برندها کمک می کند. این محصول توسعه و بهره برداری از محصول را بهبود می بخشد و به یک برند تجاری این امکان را می دهد که خود را از یکدیگر متمایز کند، بایستد و تأثیر بیشتری بگذارد. اما قبل از شروع بازاریابی هدفمند، به موارد مهمی احتیاج دارید.

بهترین برنامه های بازاریابی هدف با ایجاد شخصیت خریدار، واضح و دقیق شروع می شود. شخصیت خریدار توضیحی از شخصیت نیمه داستانی است که نشان دهنده مشتری ایده آل شما است. این خلاصه جزئیاتی از خصوصیات و عادات فردی است که در مخاطبان مورد نظر شماست.

شناختن مخاطبان ایده آل شما به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که روی کدام بازارهای هدف تمرکز کنید. وقتی مشتری ایده آل خود را عمیقاً می شناسید، می توانید راه هایی برای تقسیم آنها در مخاطب تعریف شده تری شناسایی کنید.

برای ایجاد یک شخصیت خریدار، باید مشتری ایده آل خود را از این جهات تصور کنید و آن را توصیف کنید:

  • جمعیتی
  • نقش های حرفه ای
  • ارزش ها و اهداف
  • چالش ها
  • منابع نفوذ
  • تصمیمات خرید

وقتی شخصیت خریدار را ایجاد می کنید، جزئیاتی که مشتری هدف ایده آل شما را توصیف می کند، حدس نزنید. برای اینکه در زمینه یابی در بازاریابی موفق باشید، از داده ها و حقایق واقعی استفاده کنید تا شخصیت خریدار خود را شکل دهید.

 برای اطلاع از مشتریان ایده آل خود چه تحقیقاتی انجام دهیم؟

  • با مشتریان سابق و فعلی خود مصاحبه انجام دهید.
  • با تیم فروش خود صحبت کنید و دریابید که چه روندهایی را می بینند و تجربه می کنند.
  • داده های مربوط به سیستم فروش و تجزیه و تحلیل وب را ردیابی کنید.
  • در گوش دادن به رسانه های اجتماعی درگیر شوید تا ببینید چه مکالمات مشتریان در مورد برند و صنعت شما دارند.

نحوه استفاده از بازاریابی هدفمند برای بهبود استراتژی شما

اکنون که می دانید برای ایجاد یک شخصیت خریدار و شناسایی فرصت هایی برای هدف گذاری در بازاریابی، چه چیزی را لازم دارید، بیایید ببینیم چگونه می توانید بر اساس این اطلاعات استراتژی ها را اجرا کنید. در اینجا چند کانال هدفمند بازاریابی وجود دارد که مارک شما می تواند بهبود ببخشد.

  • ارتباطات بازاریابی: پیام های بازاریابی خود را با استفاده از زبانی که مخاطبان شما استفاده می کنند، بهبود بخشید. وقتی مخاطبان خود را بطور جدی می شناسید، می دانید راه های صحیح برای نوشتن محتوا برای یک وب سایت، ایجاد نسخه برای پست های رسانه های اجتماعی و استفاده از کلماتی که با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده و طنین انداز می شود.
  • بازاریابی محتوا: با تمرکز روی علایق و نیازهای منحصر به فرد مخاطبان ، محتوا با ارزش و هدفمند تری تولید کنید. به جای ایجاد پست های وبلاگ عمومی ، کتاب های الکترونیکی و اینفوگرافیک هایی که مخاطبان شما متوجه آن نمی شوند ، تلاش های بازاریابی محتوای خود را با ایجاد محتوا که خواسته ها ، ترس ها و خواسته های خاص آنها را هدف قرار می دهد ، بهبود بخشید.
  • SEO: احتمال اینکه مخاطب ایده آل، شما را از طریق جستجو با بهترین کلمات کلیدی مورد نظر بیابند، بهبود می بخشد. هدف گذاری در بازاریابی بوسیله بهینه سازی موتور جستجو(SEO) به شما کمک می کند تا عبارات و کلماتی را که مخاطبان شما استفاده می کنند را شناسایی کنید تا بتوانید آن شرایط را هدف بگیرید و مخاطبان را به وب سایت خود بازگردانید.
  • جستجوی پرداخت شده: همچنین با هدف قرار دادن کلمات کلیدی مناسب از طریق جستجو پولی ، ترافیک بیشتری را به وب سایت خود هدایت کنید. روی کلمات کلیدی خریداری شده که از طریق تحقیقات خود مشخص کرده اید متمرکز شوید تا مخاطبان مورد نظر خود را در زمانی که آماده خرید هستند جذب کنید.
  • ایمیل: با هدف قرار دادن در بازاریابی، برای ارسال ایمیل به افراد مناسب، در زمان مناسب، از مطالب مناسب برای مرحله قیف خرید خود استفاده کنید. با استفاده از آنچه در مورد مشتری خود می دانید، روند تصمیم گیری در مورد خرید آنها را تشریح کرده و مکانهایی را که می توانید از طریق ایمیل برای راهنمایی آنها در سفر خود استفاده کنید، مشخص کنید.
  • تبلیغات: از دانش مخاطبان خود برای شناسایی سایتهایی که باید تبلیغات نمایش داده شوند استفاده کنید. شما می توانید مطمئن شوید که تبلیغات شما فقط در مکانهایی است که مخاطبان شما با انتخاب تبلیغات در سایتهایی که می دانید بازدید می کنند، آنها را مشاهده می کنند.
  • وبلاگ نویسی مهمان: همچنین با ارسال مهمان در سایتهایی که بازدیدهای مخاطبان ایده آل خود را می شناسید، به سایتهای دیگر توجه کنید از آنچه درمورد مخاطبان خود می دانید استفاده کنید تا فرصتهای استراتژیک وبلاگ نویسی مهمان را پیدا کنید که برند شما را در مقابل مشتریان هدف شما قرار دهد.

مؤلفه های اساسی یک استراتژی بازاریابی خوب

همه مفاهیم بازاریابی برای همه مشاغل کاربردی نخواهد بود. بعضی از آنها نسبت به سایرین اهمیت بیشتری دارند، اما به عنوان یک کارآفرین باید با همه آنها آشنا باشید.

  • بازاریابی ورودی

به عنوان یک بازاریاب به بازاریابی ورودی فکر کنید. این مجموعه ای از تاکتیک های بازاریابی است که برای حفظ ورود مداوم مشتریان به روند فروش شما طراحی شده است.

بازاریابی ورودی از کانالهای مختلفی به روشهای خلاقانه استفاده می کند تا به حالت ایده آل برسد. ابزاری مانند بهینه سازی سئو و کانال های رسانه های اجتماعی برای این نوع بازاریابی ایده آل هستند. هدف ، پیشبرد حجم بالای ترافیک با کیفیت است که می تواند در دراز مدت از طریق نام برند  درگیر شود.

  • بازاریابی مستقیم

اگر بازاریابی ورودی شما اسباب کار شما است، به بازاریابی مستقیم به عنوان اسب مسابقه خود بیاندیشید. بازاریابی مستقیم شامل تاکتیک های فروش است که برای تولید یک پاسخ فوری طراحی شده اند. مواردی مانند تماس از طریق رسانه های آنلاین یا پخش در این گروه قرار می گیرند.

صرف نظر از آنچه شما انجام می دهید، بازاریابی مستقیم بخش مهمی از هر استراتژی بازاریابی است. این امکان را به شما می دهد تا فوراً موفقیت یا عدم موفقیت را بر اساس نرخ پاسخ اندازه گیری کنید. دانستن اینکه مردم چگونه به یک پیشنهاد در مقابل دیگری پاسخ می دهند بسیار مهم است.

  • بازاریابی بین المللی

اینجاست که لاستیک واقعاً با جاده روبرو می شود. در بازاریابی برون مرزی، شما به مکان چشم انداز می روید و اساساً می گویند “از من بخرید”. این معمولاً چیزی است که افراد هنگام شنیدن کلمه بازاریابی به آن فکر می کنند.

بازاریابی برون مرزی شامل تماسهای فروش، تبلیغات چاپی، تبلیغات پخش شده، فروش درب به درب و موارد دیگر است. هر فعالیتی که در آن با ارائه رقم هایی در این تعریف، به مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کنید.

گرچه اصلی در استراتژی های بی شماری از بازاریابی است، اما چندان مؤثر نیست. مشخص نیست که آیا این واقعا کاربردی است و مردم به عنوان مشتری دائمی در می آیند یا اکثریت این نوع بازاریابی را مسدود می کنند.

  • بازاریابی محتوا

این روش جدید و همینطور قدیمی برای بازاریابی است. اکثر مشاغل هوشمند درک می کنند که مردم با بازاریابی ارتباط خوبی دارند، مادامی که چیزی را در مقابل دریافت کنند. به عنوان مثال، در صورت ایجاد محتوای عالی، مصرف کنندگان از شنیدن نام شما خوشحال می شوند. بنابراین، هر کانال شما باید با توجه به نیاز مشتریان، ارزشگذاری خود را شروع کند.

  • بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

این روش غیر قابل اجتناب، همه جانبه و فراگیر است.  بازاریابی  مورد توجه همه گروههای کسب و کار است. اگر نمی توانید توجه مردم را جلب کنید، کسی را برای عرضه و تقاضا ندارید. بیشترین کمبود عدم توجه کافی به سیستم رسانه های اجتماعی است. ناگفته نماند که هر استراتژی بازاریابی که شامل رسانه های اجتماعی نشود، شروع بدی ندارد.

برای مطالعه بیشتر مقاله استراتژی کسب و کار را مطالعه کنید.

در نتیجه، هر یک از این مؤلفه ها در پازل کسب و کارجایگاه خاص خود را دارند. برخی ممکن است برای تجارت شما مهمتر از سایرین باشند. اما تنها با درک همه آنها می توانید راه خود را برای خروج از جنون بازاریابی پیدا کنید. صاحبان مشاغل نباید منفعل باشند. استراتژی های بازاریابی خود را به عهده بگیرید و هدر رفتن منابع در بازاریابی را که نتیجه دلخواه در برندارد، متوقف کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *