جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

7 ویژگی کارمندان وفادار

در مورد ویژگی کارمندان وفادار، وفاداری هیچ ربطی به اطاعت کورکورانه، فداکاری بدون فکر، یا مدت زمان تصدی ندارد.

کارمندان وفادار، فقط متعهد به کمک برای موفقیت شرکت نیستند. وفاداری آنها به روش های دیگری نیز نشان داده می‌شود که برخی از آنها تعجب آور است.

  • 1. آنها وفاداری را از طریق صداقت نشان می دهند.

بسیاری از مردم تصور می‌کنند وفاداری از طریق اطاعت ثابت می شود. اغلب بی‌فکر و بی‌چون و چرا، حتی زمانی که یک درخواست یا دستورالعمل در منطقه خاکستری قرار می گیرد یا بدتر از آن، غیراخلاقی یا غیرقانونی است.

کارمندی که دائماً به دنبال انجام کار درست است، فقط از یک باور شخصی پیروی نمی‌کند. او به دنبال منافع بلندمدت شرکت‌ است. ممکن است امروز او را بی وفا بدانید… اما به مرور زمان متوجه خواهید شد که او بالاترین شکل وفاداری را با کمک به شما در جلوگیری از از دست دادن جنگل “کار درست را انجام دهید” برای درختان “همین الان انجامش دهید” را نشان داده است.

  • 2. آنها بحث‌هایی را ایجاد می‌کنند که دیگران توجهی به آنها ندارند.

بسیاری از کارمندان، از بیان نظرات یا احساسات خود در یک محیط گروهی تردید دارند. برخی حتی در بیان نظرات خود در خلوت نیز تردید به خرج می‌دهند!

یک بار کارمندی از من سوالی درباره یک ابتکار جدید پرسید. پس از جلسه، او را کنار کشیدم و گفتم: «چرا در مورد استراتژی قیمت گذاری جدید ما سؤال کردید؟ شما می‌دانید که ما چه می‌کنیم. او گفت: «من انجام می‌دهم، اما بسیاری از افراد دیگر این کار را نمی‌کنند، و از پرسیدن مردد هستند زیرا مستقیماً تحت تأثیر قرار نمی‌گیرند. فکر می‌کردم اگر آنها بتوانند آنچه را که شما فکر می‌کنید بشنوند، کمک خواهد کرد تا فرآیند ها به طرز بهتری پیش بروند.»

 

دوره های رایگان دکتر افشین فاتح

 

کارمندان وفادار نسبت به مسائل و نگرانی های اطرافیان خود احساس خوبی دارند و در حالی که دیگران این کار را نمی‌کنند، آن‌ها سؤالات را می‌پرسند یا مسائل مهم را مطرح می‌کنند. آنها می‌دانند برای موفقیت شرکت، کارکنان باید بدانند که مدیران به چه فکر می‌کنند.

بیشتر بدانید : 7 انتظار کارکنان سازمان، از مدیران!

  • 3. از همکاران خود تمجید می‌کنند.

کارکنان واقعاً وفادار، به شرکت، مشتریان، مأموریت آن و… اهمیت میدهند. آنها احساس می‌کنند که برای چیزی فراتر از درآمد و سابقه کاری برای خودشان کار می‌کنند. بنابراین وقتی کارمند دیگری کار بزرگی انجام می‌دهد، از او قدردانی می‌کنند، زیرا این بدان معناست که شرکت در حال انجام ماموریت اصلی خود است.

کارمندانی که دیگران را ستایش می‌کنند و به رسمیت می‌شناسند، به خصوص زمانی که وظیفه آنها انجام این کار نیست، کارمندان عادی نیستند و این موضوع، وفاداری آنها را اثبات می‌کند. مراقبت، اساس وفاداری را تشکیل می‌دهد.

  • 4. برخی اوقات مخالف هستند.

بحث و اختلاف نظر، ماهیت فعالیت در شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ است. اغلب مدیران در این شرایط، از کارمندان می‌خواهد که از موضع خود عقب نشینی کنند. اما سنجیدن نکات مثبت و منفی یک تصمیم، به اشتراک گذاشتن نظرات متضاد، ایفای نقش وکیل مدافع در شرایط مطلوب… یک نوع اختلاف نظر سالم است که منجر به تصمیم گیری بهتر می‌شود.

کارمندان وفادار نظرات خود را به اشتراک می‌گذارند، حتی زمانی که می‌دانند ممکن است در ابتدا از آن نظرات قدردانی نکنید، زیرا می‌خواهند فردای شرکت، بهتر از امروزش باشد و برخی اوقات، در برابر یک دیدگاه یا تصمیم، موضع می‌گیرند.

  • 5. جلوی چشم همه حمایت می‌کنند.

پس از تصمیم‌گیری، کارمندان وفادار پشت آن تصمیم قرار می‌گیرند، حتی اگر به طور فردی، مخالف آن تصمیم باشند. آنها صرفاً این ابزار برای اجرای تصمیمات نیستند، بلکه از تصمیمی که گویی تصمیم خودشان است حمایت می‌کنند. زیرا وقتی وفادار هستید، در نهایت هر تصمیمی متعلق به شماست.

هنگامی که آنها مخالف هستند، برخی از کارمندان (آنهایی که چندان وفادار نیستند)، چه منفعلانه یا فعالانه، سعی می‌کنند نشان دهند تصمیمی که با آن مخالف بودند در واقع اشتباه بوده است.

یک کارمند واقعاً وفادار، احساسات خود را کنار می‌گذارد و فعالانه تلاش می‌کند تا هر تصمیمی را به درستی بگیرد، تا اینکه بخواهد شکست بخورد تا بتواند درستی خود را ثابت کند.

ویژگی کارمندان وفادار
ویژگی کارمندان وفادار
  • 6. آنها چیزی را به شما می‌گویند که کمتر می خواهید بشنوید.

قانون معکوس صراحت، بیان می‌کند که هر چه تفاوت در «رتبه» بیشتر باشد، احتمال کمتری دارد که کارمند آشکارا موضع متفاوتی بگیرد. یک کارمند سطح ابتدایی احتمالاً به سرپرست مستقیم خود می‌گوید که با تصمیم آن سرپرست مخالف است. اما تقریباً بعید است که به مدیر اصلی شرکت اعلام کند که با تصمیم او مخالف است.

اگر مدیر عامل هستید، به این معنی است که گزارش‌های مستقیم، ممکن است شما را برای یک گپ باز و صریح کنار بکشد… اما تعداد کمی از کارمندان این کار را انجام خواهند داد.

کارمندان وفادار می‌دانند که چیزی که کمتر می‌خواهید بشنوید، ممکن است همان چیزی باشد که شما و در نتیجه شرکت شما بیشتر به شنیدن آن نیاز دارید. اینکه یک ابتکار، درست عمل نمی‌کند، نتیجه یک فرآیند تصمیم‌گیری ناقص است. کارمندان وفادار متوجه می‌شوند که اگرچه ممکن است آنچه را می‌شنوید دوست نداشته باشید، اما در باید آن را بشنوید، زیرا مهم‌تر از همه این است که بهترین کار را برای کارمندان، مشتریان و شرکت خود انجام دهید.

سکوت با نیت خوب نیز می‌تواند نشانه خوبی از وفاداری باشد. صحبت کردن، به خصوص زمانی که انجام آن ناخوشایند یا حتی دردناک است، می‌تواند بهترین نشانه باشد.

بیشتر بدانید: 8 دلیل اصلی ماندن کارمندان در یک سازمان

7 ویژگی کارمندان وفادار
7 ویژگی کارمندان وفادار
  • 7. زمانی که نیاز به رفتن دارند می‌روند.

یک کارمند واقعاً وفادار، تقریباً همیشه یک کارمند پر شور است. اغلب، آنها بهترین کارمندان شما هستند، بنابراین آخرین چیزی که می‌خواهید این است که آنها شرکت شما را ترک کنند.

با این حال گاهی اوقات این کار را انجام می‌دهند. برای تجربه یک سبک زندگی متفاوت، برای یک فرصت بهتر، برای فرصتی برای نقل مکان به یک صنعت متفاوت، یا صرفاً برای استفاده از آموخته‌های خود و راه‌اندازی شرکت خود…

وقتی زمانش فرا می‌رسد، به شما می‌گویند که زمان ترک فرا رسیده است و به شما کمک می‌کنند تا برای پر کردن حفره‌ای که خودشان ایجاد می‌کنند آماده شوید.

 

 

فرم تقاضای دریافت مشاوره رشد کسب و کار

 

شما به عنوان مدیر ناامید هستید، اما احتمالا برای آنها آرزوی موفقیت دارید. چرا که برای مدتی، حتی برای چند سال، آنها منافع شرکت شما را بر منافع خود ترجیح داده‌اند…

و اکنون نوبت شماست که همین کار را برای آنها انجام دهید. البته، همیشه می‌توانید قانع‌کننده‌ترین استدلال‌های خود را برای تشویق آن‌ها به ماندن بیان کنید، اما اگر موفق نشدید، کار درست این است که وفاداری‌شان را حفظ کنید و با خاطره‌ای خوش، برایشان آرزوی موفقیت کنید و به آنها کمک کنید همچنان عالی بمانند و در کار جدیدشان موفق باشند.

 

امتیازات post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *