جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اصول بنیادین بازاریابی و فروش

دو کلمه بازاریابی و فروش از جمله کلماتی است که بیشتر افراد درگیر در کسب و کار با آن سروکار دارند و به دنبال یادگیری اصول آن هستند. در اینجا چند نکته مهم از اصول فراوان بازارایابی و فروش را برای شما بیان می کنیم:

[block id=”register-free”]

  1. مشتری در بازارایابی و فروش :

زمانی که صحبت از بازاریابی و فروش می شود، نمی توان مشتری را نادیده گرفت و حرفی از آن نزد. شاید بتوان به جرات گفت که مشتری مهمترین اصل در بازاریابی و فروش مدرن است و سازمانی که مشتری را بخوبی نشناسد و نتواند نیاز مشتری را بفهمد، نمی تواند در دنیای رقابت موفقیت مطلوبی را دریافت کند.

پس بعنوان اصل اول به مشتری هایتان اهمیت بدهید، نیازهای آن ها را بشناسید، با آن ها در ارتباط باشید، مشتری های بالقوه را شناسایی کنید و بدانید که آن ها کجا هستند و به چه کاری مشغولند.

  1. استراتژی در بازارایابی و فروش :

یکی از کارهای مهمی که بسیاری از کسب و کارهای بزرگ انجام می دهند تدوین استراتژی است. اگر می خواهید در بازار کسب و کار جایگاهی داشته باشید باید استراتژی خودتان را مشخص کنید. می خواهید کجای بازار باشید؟ استراتژی اصلی شما مشتری مداری است، قیمت پایین است، ارائه کالای لوکس است و یا فصلی کار کردن است؟ این ها باید مشخص باشند.

  1. محصول در بازاریابی و فروش :

محصول تولیدی یکی از مهمترین پارامترهای بازاریابی و فروش است. اگر می خواهید در فروش و بازاریابی موفق باشید باید محصولی تولید کنید که با نیاز مشتری همراستا باشد و مشتری خواهان محصول شما باشد. علاوه بر نیاز مشتری کیفیت نیز اصل مهمی است. چرا که محصولی که کیفیت مطلوبی نداشته باشد به زودی از بازار کنار گذاشته می شود.

  1. قیمت گذاری در بازارایابی و فروش :

قیمت گذاری مسئله ای بسیار مهم و قابل تامل است، نمی توان به سادگی بر روی محصولی قیمت گذاشت. قیمت گذاری ارتباط مستقیم با استراتژی دارد، استراتژی شماست که قیمت را مشخص می کند. سازمانی که می خواهد محصول لوکس بفروشد، دیگر نمی تواند بدنبال ارائه محصول ارزان قیمت باشد. برای قیمت گذاری باید بازار را دقیق مشاهده کرد، قیمت رقبا و محصولات مشابه را بررسی کرد و سپس اقدام به قیمت گذاری کرد.

  1. مکان ارائه محصول در بازارایابی و فروش :

تصور کنید فردی به خانه سالمندان برود و آنجا مشغول فروش چیپس و پفک شود و یا یک مرکز برکزاری کلاس های کنکور، تبلیغات خود را داخل یک مهد کودک انجام دهد. برای اینکه بتوان بازاریابی و فروش موفقی داشت باید مکان صحیح را شناسایی کرد. این مکان هم مربوط به تبلیغ است و هم مربوط به ارائه محصول. مکانی را انتخاب کنید که مشتری های بالقوه، به آسانی به شما دسترسی داشته باشند.

  1. ترویج و معرفی محصول در بازارایابی و فروش :

ترویج در بازاریابی منظور هر کاری است که به گسترش فروش و البته معرفی محصول کمک کند. یکی از این موارد تبلیغات است. شما محصولات خودتان را چگونه تبلیغ می کنید. شاید بد نباشد در خصوص بازاریابی پارتیزانی بیشتر بدانید و مطالبی از آن بخوانید و یا در دوره بازاریابی پارتیزانی ما شرکت کنید.

این 6 اصل، تنها بخشی از اصول مهم بازاریابی و فروش است اما شاید به جرات بتوان گفت، در زمره اصول بسیار مهم بازاریابی و فروش است.

امتیازات post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *