جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مدیریت بحران در کسب و کار یعنی چی؟ نیاز و ویژگی های آن در بیزینس

در "مدیریت بحران در کسب و کار یعنی چی؟ نیاز و ویژگی های آن در بیزینس" خواهیم خواند:

بحران چیست؟

یک اتفاق ناگهانی و غیر منتظره که منجر به ناآرامی های گسترده در بین افراد در محل کار شود ، بحران سازمان نامیده می شود. به عبارت دیگر، بحران به عنوان شرایط اضطراری تعریف می شود که باعث اختلال در کارکنان و همچنین بی ثباتی در سازمان می شود. بحران به طور کلی بر یک فرد، گروه، سازمان یا جامعه تأثیر می گذارد.

ویژگی های بحران

چرا بحران؟

به هر دلیل زیر ممکن است بحران در سازمان ایجاد شود:

مدیریت بحران

  1. هنر مقابله با حوادث ناگهانی و غیر منتظره ای که باعث ناراحتی کارکنان، سازمان و همچنین مراجعین خارجی می شود، به مدیریت بحران اشاره دارد.
  2. روند رسیدگی به تغییرات غیر منتظره و ناگهانی در فرهنگ سازمانی، مدیریت بحران نامیده می شود.

نیاز به مدیریت بحران

ویژگی های اساسی مدیریت بحران کسب و کارها

مدل مدیریت بحران

گونزالز-هررو و پرات یک مدل مدیریت بحران ارائه دادند که سه مرحله مختلف مدیریت بحران را مشخص می کرد. طبق گفته های گونزالس-هررو و پرات ، مدیریت بحران شامل سه مرحله زیر است:

تشخیص بحران

مرحله اول شامل شناسایی شاخص های اولیه بحران است. برای رهبران و مدیران مهم این است که علائم هشدار دهنده برای یک بحران را حس کنند و کارمندان را برای مواجهه با شجاعت و اراده آماده کنند. مدیران باید هر از گاهی عملکرد پرسنل خود را مرور کنند تا بدانند که در چه سطح عملکردی قرار دارند.

نقش مدیر فقط نشستن در کابینهای بسته و فریاد زدن بر زیردستانش نیست. او باید بداند که در اطراف او چه می گذرد. نظارت بر عملکرد کارمند به طور مرتب به مدیران کمک می کند تا بحران را پیش بینی کنند و نسبت به پیامدهای منفی همان کارمندان را هشدار دهند. نباید سیگنال های نگران کننده بحران را نادیده گرفت بلکه اقدامات لازم را برای جلوگیری از آن انجام داد. ابتکار عمل را به دست بگیرید و منتظر دیگران نباشید

برنامه ریزی

پس از شناسایی بحران، تیم مدیریت بحران باید سریعاً وارد عمل شوند. از کارمندان بخواهید که وحشت نکنند. برای جلوگیری از وضعیت اضطراری ، استراتژی های مربوط را ابداع کنید. با اعضای مربوطه بنشینید و با آنها صحبت کنید تا راه حلی ارائه دهند که در مواقع بحران بهترین عملکرد را داشته باشد. تصمیم گیری سریع، ضروری است. فرد باید هوشیار و از همه مهمتر صبور باشد. اطمینان حاصل کنید که حقایق و ارقام شما درست هستند به حدس و گمان اکتفا نکنید. بعداً برای شما هزینه های پیش بینی نشده ایجاد می کند.

متعادل سازی تغییرات

کارکنان باید در آینده نزدیک به خوبی با موقعیت ها و تغییرات مناسب عمل کنند. تجزیه و تحلیل دلایل منجر به ایجاد بحران در محل کار، مهم است. اشتباهات نباید تکرار شوند و برنامه ها و فرآیندهای جدید باید در سیستم گنجانیده شوند.

بطور کلی، مدیریت بحران سازمانی به عنوان فرایندی نظام یافته است که طی این فرایند سازمان تلاش می کند بحرانهای بالقوه را شناسایی و پیش بینی کند. سپس در مقابل آنها اقدامات پیشگیرانه انجام دهد تا اثر آن را به حداقل برساند. برای اجرای این فرایند باید مشخص شود که بحران در چه مرحله از عمر خود قرار دارد تا بتوان نسبت به اقدامات پیشگیرانه و یا هر اقدام مناسب، تصمیم درستی اتخاذ کرد و روشهای صحیحی به اجرا آورد.

خلاصه

###
متن خلاصه مقاله …

امتیازات post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *