جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

۵ کتاب کوچینک که شما را به کوچ بهتری تبدیل می‌کند!

آیا عاشق خواندن هستید؟ در این مقاله قصد داریم، ۵ کتاب بسیار مهم در مورد کوچینگ و رشد مهارت‌های مربیگری را با شما به اشتراک بگذاریم‌.

در این مقاله، طیف گسترده‌ای از کتاب ها گنجانده شده و به روزترین نسخه‌های هر کتاب را معرفی خواهیم کرد و امیدواریم این مقاله به شما انگیزه دهد تا مهارت‌های خود را تقویت کنید، یک مدل کوچینگ جدید بیاموزید و درک خود را از مهارت کوچینگ افزایش دهید!

جالب است بدانید که به نظر می‌رسد بیشتر کتاب‌های مربوط به کوچینگ، با در نظر گرفتن رهبران به عنوان اصل کار نوشته می‌شوند و مربیان در درجه دوم قرار می‌گیرند.

البته ایده این است که کوچینگ همچنین می‌تواند یک سبک مدیریت یا رهبری نیز باشد و این به سازمان‌ها کمک می‌کند تا بیشترین بهره را از افراد خود ببرند. به‌عنوان کوچ، همه ما می‌دانیم که این نظریه درست است و این که سازمان‌ها در نهایت به آن توجه می‌کنند جای امیدواری دارد. اما این بدان معناست که پیدا کردن کتاب‌های خوب نوشته شده برای مربیان، کمی دشوار است.

بیشتر بدانید: 5 مهارت ضروری در کوچینگ
10 کتاب برتر مربیگری

  • 1) Co-Active Coaching (Fourth Edition

    کوچینگ فعال (ویرایش چهارم)

چارچوب اثبات شده برای مکالمات متحول کننده در محل کار و زندگی

توسط کارن کیمسی هاوس، هنری کیمسی هاوس، فیلیپ سندال، لورا ویتورث

این کتاب کوچینگ، مروری شگفت‌انگیز از مربیگری، مهار‌ت‌های کلیدی، با ایده‌ها، الهامات، تمرین‌ها و موارد دیگر است.

این کتاب با نام «کتاب مقدس راهنمای مربیان» نوشته استفان کاوی، درباره هماهنگی واقعی مربیگری با نکات، ایده‌ها، توصیه‌ها و پیشنهادات است که سبک نوشتاری آن، هم تسکین می‌دهد و هم الهام‌بخش است. این کتاب شامل تمرین‌ها، تمرین‌ها، مثال‌ها و توصیه‌های ملموس است و خواندن آن برای افراد عادی نیز چندان سخت و دشوار نخواهد بود.

مدل کوچینگ Co-Active که در این کتاب برجسته شده، یک فرآیند ارتباطی قدرتمند است که هر کسی می‌تواند برای ایجاد روابط قوی از آن استفاده کند.

 

فرم تقاضای دریافت مشاوره رشد کسب و کار

 

توجه: دو ویرایش اخیر این کتاب برای بررسی مربیگری و رهبری – که به نظر می رسد در حال حاضر موضوع داغی است – “به طور گسترده” بازبینی شده است. بنابراین اگر یک لایف کوچ(مربی زندگی) هستید، ممکن است نسخه دوم برای شما کاربردی‌تر باشد.

این کتاب مخصوصاً برای افرادی که به کوچینگ فکر می‌کنند، کوچ‌های جدید و همچنین برای مربیان آموزش دیده غیر CTI که به دنبال چارچوب کوچینگ هستند بسیار مفید است.

  • 2)Coaching for Performance (fifth edition)

    مربیگری برای عملکرد (ویرایش پنجم)

اصول و عملکرد مربیگری و رهبری

توسط سر جان ویتمور

به روز شده در سال 2017 (ویرایش 25 سالگی)

این کتاب، یک کتاب بی‌نظیر است که هنر کوچینگ را در یک زمینه سازمانی خلاصه می‌‌کند. با گذشت ۲۵ سال از اولین چاپ این کتاب، کوچ‌ها هنوز هم مرتباً به عنوان مرجعی برای سلسله مراتب نیازهای مزلو به آن مراجعه می‌کنند و این کتاب، مقدمه‌ای عالی برای مدل رشد را در خود دارد.

هدف این کتاب، کشف چگونگی استفاده از کوچینگ برای به حداکثر رساندن پتانسیل و عملکرد افراد است. به این می‌پردازد که کوچینگ چیست، چرا کار می‌کند و از کجا آمده است. ایده‌هایی در مورد اینکه چگونه کوچینگ می‌تواند به انگیزه، یافتن حس هدف و همچنین انجام کارها کمک کندنیز در این کتاب آمده است.

نسخه های جدید این کتاب، به بررسی هوش هیجانی و رهبری با عملکرد بالا نیز می‌پردازد.

این کتاب، با فصل‌های کوتاه و در عین حال قدرتمند خواندنی آسان است‌. خیلی از صاحب نظران صنعت کوچینگ معتقدند که این کتاب، باید یکی از سه کتاب اولی باشد که هر کوچ باید آن را مطالعه کند.

به ویژه برای کوچ‌های مبتدی، مربیان تازه وارد به مدیریت اجرایی یا رهبری و یا حتی مدیران.

  • 3) The HeART of Laser-Focused Coaching

رویکردی انقلابی به مربیگری استادانه

توسط ماریون فرانکلین

این کتاب، کتابی است که به شما کمک می‌کند کوچ بهتر و مؤثرتری شوید!

​این کتابی است که باید در هنگام مطالعه آن قلم و دفترچه نیز در کنارتان داشته باشید تا افکار و ایده‌هایی را که برای مشتریان فعلی خود دارید و به ذهنتان می‌آید را یادداشت کنید.

مثال‌های بسیار خوبی برای نشان دادن تفاوت روش کوچینگ لیزری در 1) آنچه مربی روی آن تمرکز می‌کند و 2) نتایجی که در نتیجه می‌توان به دست آورد، وجود دارد. جالب این است که در سراسر کتاب، سؤالاتی پرسیده می‌شود تا به ما کمک کنند تا در مورد آنچه که شخصاً بر روی آن مشکل داریم فکر کنیم.

این کتاب، به تمام سطوح کوچ‌ها با هر میزان تجربه، علم و دانشی توصیه میشود، به ویژه آن دسته از کوچ‌عایی که مدتی است تمرین می‌کنند، یا ممکن است احساس کنند در بلاتکلیفی گیر کرده‌اند!

بیشتر بدانید:بیزنس کوچ کیست؟ بیزنس کوچینگ چیست؟

  • 4) The Portable Coach

    مربی قابل حمل!

28 استراتژی مطمئن برای کسب و کار و موفقیت شخصی

توسط توماس جی لئونارد

نمی‌توانیم از کتاب‌ها کوچینگ بنویسیم، ولی این کتاب سرگرم‌کننده و الهام‌بخش که نوشته یکی از استانی قدیمی کوچینگ و بنیان‌گذار دانشگاه کوچ است را معرفی نکنیم.

این کتاب سرگرم کننده، ایده ها و فعالیت‌های زیادی برای انجام دادن با مشتریان شما دارد و برای کوچ‌ها نیز بسیار عالی است که شخصاً از آن استفاده کنند.

این کتاب به 28 فصل آسان برای خواندن تقسیم شده است. هر فصل بر اساس یک اصل. هر اصل دارای 10 روش برای پیاده‌سازی مفهوم همان فصل است. این کتاب برای الهام گرفتن، یک کتاب عالی است. فقط کافیست یک صفحه را به طور تصادفی در هر زمان بردارید و آن را بخوانید!

اگر از طرفداران مثبت اندیشی هستید، اگر معتقدید که باورها ما را هدایت می‌کنند که چه کسی هستیم و چگونه زندگی می‌کنیم، و اگر دوست دارید راه بهتری پیدا کنید، این کتاب برای شماست.

این کتاب به ویژه برای انواع کوچ‌عا و مشتریان آن‌ها بسیار خوب است.

  • 5) The Discomfort Zone

    منطقه ناراحتی

چگونه رهبران گفتگوهای دشوار را به موفقیت تبدیل می‌کنند؟

دکتر مارسیا رینولدز

در این کتاب، مارسیا مثال‌ها، نکات و تکنیک‌هایی را به اشتراک می‌گذارد تا کوچ‌ها را فراتر از کوچینگ تراکنشی و صرفاً متمرکز بر نتایج، به سمت کوچینگ موفقیت‌آمیز سوق دهد.

تنها چیزی که ما برای اینکه کوچ‌های خبره‌ای باشیم نیاز داریم، آمادگی تمام بدن و عنصری به نام شجاعت است.

با ارائه نکاتی برای کمک به مراجعان برای دیدن نقاط کور در طولانی مدت و اینکه چگونه شجاعت را در آنان ایجاد کنیم، باید به مشتریان خود اجازه دهیم ناراحت شوند، زیرا این جایی است که تحول اتفاق می‌افتد …

 

دوره های رایگان دکتر افشین فاتح

 

این کتاب به عنوان الگویی برای هر نوع مکالمه کوچینگ در نظر گرفته نشده است، در عوض این کتابی است که به شما کمک می‌کند تا در زمان مناسب، به مشتریان خود کمک کنید تا یک تغییر یا پیشرفت محسوس را تجربه کنند. این موضوع در مورد یافتن و استفاده از فرصت‌های “منطقه ناراحتی” برای کمک به رشد مشتریانمان است.

پیشنهاد میکنیم اگر تمایل دارید راجع به کوچینگ اطلاعات بیشتری داشته باشید، حتما سراغ این منابع بروید و آن‌ها را مطالعه کنید، چرا که می‌تواند دید بازتری به شما بدهد و شما نیز بتوانید با قدرت و البته مهارت بیشتری به کار خودتان ادامه دهید. اینگونه، مشتریان نیز از شما راضی‌تر خواهند بود.

بیزینس کوچینگ چیست؟


منبع:

https://www.thecoachingtoolscompany.com//

امتیازات post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *