جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

انتظارات کارکنان از سازمان | مشکلات تعیین انتظارات چیست ؟

انتظارات-کارکنان-از-سازمان

مدیریت، شامل مواردی است که هم از شما به عنوان رهبر تیم و هم از کارمندانی که به شما گزارش می‌دهند انتظار میرود…

درک بهتر انتظارات مدیران در هر دو طرف، می‌تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید چگونه رهبر بهتری شوید و فضایی را برای رشد و موفقیت کارمندان خود فراهم نمایید.

در این مقاله، به انتظارات یک مدیر و انتظارات کارکنان از سازمان خود می‌پردازیم.

  • چرا انتظارات مدیریتی مهم هستند؟

انتظارات از مدیران می‌تواند بر نحوه عملکرد رهبران در نقش های خود تأثیر بگذارد. انتظارات شما از خودتان به عنوان یک مدیر نیز می‌تواند به شما احساس غرور و موفقیت در کاری که انجام می‌دهید را منتقل کند.

حتی زمانی که پروژه‌ها دقیقاً طبق برنامه پیش نمی‌روند، کسانی که مسئول برنامه‌ریزی و نظارت بر وظایف هستند، میدانند که بیشترین تلاش خود را به کار گرفته‌اند و به همین علت، در کار خود احساس غرور می‌کنند.

 

فرم تقاضای دریافت مشاوره رشد کسب و کار

 

علاوه بر انتظاراتی که از خود به عنوان یک مدیر دارید، آنهایی که مدیریتشان می‌کنید نیز از شما انتظاراتی خواهند داشت.

کارمندان اغلب از مدیران خود انتظار دارند که نزدیک، حرفه ای و شفاف باشند. ممکن است موقعیت‌هایی پیش بیاید که مدیران باید به مشکلاتی با کارمندان رسیدگی کنند، اما همیشه می‌توان با آنها به شیوه‌ای حرفه‌ای و سازنده برخورد کرد. انتظارات کارکنان از سازمان این است که در اهداف حرفه‌ای و نیازهای شخصی، از آنها حمایت شود.

هفت انتظار از مدیران موثر

انتظاراتی که از مدیران می‌رود، بسیار زیاد است، اما دانستن اینکه دیگران از شما چه انتظاراتی دارند و چه انتظاراتی می گ‌توانید از خود داشته باشید، مسیر بهتری را در زندگی حرفه‌ای شما فراهم می‌کند.

بیشتر بدانید: 7 راه برای تقویت احساس ارزشمندی کارکنان

  • 1. شفافیت

توانایی شفاف بودن با کارمندان، خود و مافوق شما به عنوان یک مدیر، کمک زیادی به شما خواهد کرد. شما ممکن است این مفهوم را هنگام صحبت با کارمندان در مورد آنچه از آنها انتظار دارید و نقش آنها مستلزم چیست، به کار بگیرید. شما همچنین می‌توانید هنگام واگذاری وظایف یا گزارش پیشرفت یک پروژه خاص شفاف باشید. وقتی شفاف هستید، اطرافیانتان احساس می‌کنند که می‌توانند به شما اعتماد کنند‌.

 

  • 2. ستایش و قدردانی

شناخت کارمندان یک جنبه حیاتی از نقش شما به عنوان یک مدیر است. شما به عنوان مدیر، وظایفی را به افرادی که تحت هدایت دارید محول می‌کنید که آنها را انجام دهند، زمانی را برای تشخیص کارهایی که انجام می‌دهند اختصاص دهید. بسیاری از کارمندان انتظار دارند که برای کار خود به رسمیت شناخته شوند و مورد توجه قرار گیرند، اما حتی کسانی که انتظار آن را ندارند، از تحسین و قدردانی خوشحال خواهند شد. کارکنانتان انتظار دارند اگر کاری را به نحو احسنت انجام می‌دهند، از آنها قدردانی شود.

  • 3. پرورش فرهنگ قوی

یک مدیر قوی، می‌تواند یک فرهنگ قوی را در محل کار ایجاد کند، جایی که کارکنان احساس می‌کنند که در کاری که انجام می‌دهند مشارکت دارند و مورد قدردانی قرار می‌گیرند. انتظار برای پرورش یک فرهنگ معنادار اغلب از بالا و سطوح مدیریتی ناشی می‌شود، به خصوص که شرکت های زیادی در تلاش برای بهبود فرهنگ کلی برای افزایش وفاداری و کاهش جابجایی کارکنان هستند. کارکنان همچنین از مدیران خود انتظار دارند که در ایحاد فرهنگ کاری سازمان نقش داشته باشند، زیرا این فرهنگ، بر روحیه و جو کلی در محیط کار تأثیر می‌گذارد.

 

دوره های رایگان دکتر افشین فاتح

 

  • 4. مسئولیت پذیری

رهبران خوب می‌توانند مسئولیت اعمال خود را بر عهده بگیرند و بر اساس آن تغییراتی ایجاد کنند. با پیروی دستورالعمل‌هایی که برای تیم خود تعریف کرده‌اید و به کار بردن آنها در مورد خود و عملکردتان، می‌توانید اعتماد کسانی را که تحت نظارت خود دارید، جلب کنید.

پرورش فرهنگ مسئولیت‌پذیری همچنین امکان تجلیل از موفقیت‌ها همراه با پاسخ به شکست‌ها یا گام‌های اشتباه را فراهم می‌کند.

بیشتر بدانید: 10 دلیل اصلی استرس در محل کار

  • 5. تفویض اختیار

تفویض اختیار، مهارتی است که یک مدیر خوب و موثر باید داشته باشد، زیرا شامل صدور پروژه‌ها و وظایف به دیگران بدون مدیریت خرد یا درگیر شدن بیش از حد در کارهای روزمره است. کارمندان از سرپرستان خود انتظار دارند که وظایفی را به آنها محول کنند و مقامات بالاتر در یک شرکت نیز کار را به کارکنان مدیریتی محول خواهند کرد. دانستن نحوه تفویض اختیار صحیح و در عین حال اجازه دادن به کارمندان برای انجام کارهای خود بدون وقفه، باعث ایجاد اعتماد و تشویق اعضای تیم به پیشرفت می‌شود.

 

  • 6. نشان دادن تعادل بین کار و زندگی

اهمیت ایجاد تعادل بین زندگی حرفه‌ای و شخصی در گذشته اخیر به طور تصاعدی افزایش یافته است. معمولاً از مدیران انتظار می رود که نحوه تعادل بین این نیازها را به کارکنان خود نشان دهند. ایجاد تعادل بین تعهد به شغل و نیازهای شخصی شما می‌تواند به کارمندان نشان دهد که زندگی آنها در خارج از محل کار نیز از ارزش و اهمیت یکسانی برخوردار است.

  • 7. تقویت رشد حرفه ای

 

به عنوان یک مدیر، شما در وظایفی که اعضای تیم خود به عهده می‌گیرند و مهارت‌هایی که در حین کار در موقعیت های خود ایجاد می‌کنند، نقش مهمی ایفا می‌کنید. یکی از انتظارات شما این است که رشد حرفه ای اطرافیان خود را تقویت کنید و به شناسایی نقاط قوت و زمینه‌هایی که می‌توانند بهبود بخشند کمک کنید. با تقویت این نوع رشد، می‌توانید به کارکنان خود کمک کنید تا مسیرهای شغلی آینده خود را شناسایی کرده و در جهت اهداف خود برای موفقیت تلاش کنند.


منبع:
https://www.indeed.com/

امتیازات post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *