جلب اعتماد مشتریان | اعتمادسازی در خلاء اتفاق نمیافتد! شما باید در پیامهای خود ثابت قدم باشید، شخصیت مشتریان خود را درک کرده و در طول زمان به وعدههای خود عمل کنید.
محتویات این مقاله
وقتی مشتریان بالقوه به شما اعتماد کنند، احتمال خرید آنها از شما به طرز عجیبی افزایش پیدا خواهد کرد. وقتی اعتماد آنها را دارید، میتوانید قیمت بالاتری را نیز تعیین کنید و از طرفی ارزش طول عمر هر مشتری را نیز افزایش خواهید داد.
اما باید بدانید که ایجاد اعتماد، در خلاء اتفاق نمیافتد! شما باید در پیام های خود ثابت قدم باشید، شخصیت مشتریان خود را درک کنید و در طول زمان، به وعدههای خود عمل کنید. تنها در این صورت است که شما به ارائه دهنده پیشرو در صنعت خود تبدیل خواهید شد.
ایجاد اعتماد در برند شما، جنبه مثبت فوق العادهای دارد، اما زمان و استراتژیهای خاصی را میطلبد.
در این مقاله، ما به چند مورد از این استراتژیها اشاره خواهیم کرد:
-
1. در دسترس باشید.
در دسترس مشتریان خود باشید و به آنها اجازه دهید با شما در تعامل باشند. مشتریان اغلب سوالاتی دارند، و اگر جایی برای دریافت پاسخ سوالات خود نداشته باشند، یا به موقع به آنها پاسخ ندهید، ممکن است در ذهن آنها، شروع به از دست دادن اعتبار کنید.
راهاندازی یک زیرساخت مناسب برای پشتیبانی از مشتریان، استفاده از نرمافزار Help-desk مانند Desk.com و شرکت در کنفرانسها، رویدادها و البته حضور قدرتمند در فضای مجازی را در نظر داشته باشد. با این روشها، میتوانید شخصاً به سؤالات پاسخ دهید، که راهی عالی برای افزایش محبوبیت و دسترسی شما و البنه ارائه پشتیبانی قوی به مشتریانتان است.
اینها چند راه عملی هستند که شما نیز میتوانید برای در دسترس قرار دادن خود برای مشتریان، از آنها استفاده کنید.
بیشتر بدانید:12 روش ساده برای پاداش دادن به کارمندان
-
2. محصول قابل اعتمادی داشته باشید.
مردم تمایل دارند با احساس خرید کنند، نه منطق. چالشی که کسبوکار شما با آن مواجه است، این است که وقتی محصولتان درب منزل مشتری میرسد، آن مشتریان تحت تأثیر کیفیت محصول قرار میگیرند تا خرید خود را توجیه کنند. صحبت کردن از یک محصول بی کیفیت، مطمئناً نظرات منفی را به دنبال خواهد داشت و منجر به بیاعتمادی و کاهش اعتبار برند شما در بازار میشود.
یک راه ساده برای اطمینان از کیفیت محصول، این است که آن را در یک فرآیند آزمایش دقیق برای مشتریان قرار دهید. همچنین میتوانید گروههای متمرکز را گرد هم بیاورید و از مخاطبان هدف خود بپرسید که چه نیازهایی دارند و چه نوع محصولی میتواند چالشهای آنها را حل کند.
اریک ریس، ایده حداقل محصول قابل دوام (MVP) را در سطح جهان رایج کرد. ایده این است که فرآیند توسعه محصول را تسریع کنیم و سعی کنیم آن را زودتر به دست مشتری برسانیم. بسیاری از شرکتها، صدها و حتی هزاران ساعت را صرف تحقیق و توسعه میکنند، اما وقتی در نهایت محصول خود را عرضه میکنند، مشتریان ممکن است هیچ اقبالی به آن نشان ندهند!
فرم تقاضای دریافت مشاوره رشد کسب و کار
رویکرد MVP به شما این امکان را میدهد که زودتر به بازار بروید، دوام پیشنهادات خود را آزمایش کنید و از چیزهایی که مشتریانتان دوست داشتند و از چیزهایی که دوست نداشتند، بیاموزید و ویرایشات لازم را روی محصول اعمال کنید. به این ترتیب، میتوانید محصول خود را آزمایش کنید، آن را بهبود بخشید و سپس آن را به طور گستردهتر راهاندازی و ارائه نمایید.
-
3. صادق باشید.
شفاف بودن، به این معناست که هم نقاط قوت و هم نقاط ضعف خود را بشناسید و در مورد آنها باز باشید.
یک قانون مهم وجود دارد: هرگز هرگز و هرگز درستکاری و صداقت خودتان را به هیچ قیمتی نفروشید، حتی به قیمت کوهی از طلا و جواهر! یا یک نفر درستکار هست یا نیست! در این مورد هیچ حالت وسطی وجود ندارد نمیشود گفت یک نفر مقداری درستکار است و بعضی وقت ها هم نیست!
شرکت های مختلف، سالها برای ایجاد حس وفاداری و اعتماد در مخاطبان هدف خود وقت صرف میکنند. در این میان، یکی از روشهای اصلی و کلیدی اعتمادسازی، صداقت در کسب و کار است. هنگامی که مشتریان به این باور میرسند که یک کسب و کار، همه چیز را از راه درستش انجام می گدهد و برای ارائه یک محصول یا سرویس باکیفیت اهمیت قائل است، آن کسب و کار را از پاداش اعتماد خود بی نصیب نمیگذارند.
صداقت در کسب و کار، نشان میدهد که شما به مشتریان و نیازهای آنها اهمیت میدهید و تمایل دارید به آنها کمک کنید تا نتایجی را که میخواهند به دست آورند یا خیر!
بیشتر بدانید: 6 مورد ضروری، برای ارائه خدمات عالی به مشتریان
-
4. برای مشتری خود ارزش خلق کنید.
آیا مشتریان برای شما اولویت هستند یا درآمد خودتان؟ مردم متوجه میشوند که چه زمانی برای شما فقط در نقش یک منبع مالی هستند. در حالی که اگر مطمئن شوند محصول شما، چالش آنها را حل میکند، همچنان به خرید از شما ادامه میدهند و حتی همین امر نیز باعث ایجاد یک اعتماد طولانی مدت یا تشویق به تکرار فروش میشود.
رامیت ستی، مدیر عامل شرکت I Will Teach to Be Rich در پادکستی میگوید که برخی از شرکتها، محصولات خود را در دسترس مشتریانی که بدهکار هستند، قرار نمیدهند. سوال اینجاست که آیا آن شرکت با این کار، فرصتهای درآمدی را از دست میدهد؟ جواب کاملا مثبت است!
دوره های رایگان دکتر افشین فاتح
یادتان باشد که لذت، در جزئیات است. اگر مشتری احساس کند که توقعاتش در این زمینه مرتفع میشود، قطعا به مشتری ثابت شما تبدیل خواهد شد.
-
5. ثبات را حفظ کنید.
حفظ ثبات، تضمین میکند که مشتریان بالقوه شما میدانند که چه انتظاری از شرکت شما دارند. شما میتوانید اهداف داخلی و خارجی را برای حفظ کیفیت خدمات تعیین کنید.
داشتن یک برند با ثبات، به تقویت موقعیت شما در بازار، جذب مشتریان با کیفیت بهتر با نرخ حفظ کمتر و افزایش ارزش کلی شرکت شما کمک میکند.
همچنین سازگاری، میتواند به کارکنان شما نیز کمک کند تا نقش خود را در سازمان به خوبی درک کنند.
و اما در نهایت
اعتماد محصول، حاصل تعهد به کیفیت و برتری نسبت به رقبا است. اگر بتوانید نتایج مناسب را، در مدت طولانی و به افراد مناسب ارائه دهید، آنها به محصولات و خدمات شما ایمان خواهند آورد و قطعا به آنها اعتماد خواهند کرد.
منبع: