مدلهای شخصیتی متنوع در سازمان

کار درست مثل زندگی است: شما با انواع مختلفی از شخصیت ها ، تمایلات و مزاجها روبرو می شوید. اما کار متفاوت است زیرا نمی توانید وقتی شخصی با شخصیت یا ارزشهای دیگری از مسیر شما عبور کند ، به سادگی راه بروید و دور شوید. شما می توانید به اندازه یک سوم زندگی خود در محل کار بگذرانید ، بنابراین یادگیری مهارت های مقابله با بسیاری از انواع شخصیت های مختلف می تواند هنگام ایجاد موقعیت های چالش برانگیز آرامش را به شما منتقل کند.

نقش شخصیت و نگرش در سازمان

شخصیت بخشی از رفتار افراد در محل کار است، زیرا شیوه ای که مردم فکر می کنند، احساس می کنند و رفتار می کنند بربسیاری از جنبه های محل کار تأثیر می گذارند. نگرش، یکی دیگر از عوامل مهم در اینجا می باشد که درنظر گرفته می شود. شخصیت افراد بر رفتار آنها در گروه ها، نگرش ها و نحوه تصمیم گیری آن ها تاثیر می گذارند.

امروزه در مراحل استخدام، بسیاری از سازمان ها تلاش می کنند که متقاضیانی را که بیشتر با فرهنگ شرکت خود سازگارند را استخدام کنند. سازمان ها می خواهند افرادی را با ویژگی ها و نگرشی های مثبت را برای ایجاد یک محیط  کاری سالم، استخدام کنند.

در اینجا چند ایده و راهنمایی در مورد نحوه مدیریت انواع مختلف شخصیتها در محیط کار آورده شده است:

  1. به یاد داشته باشید: همه شما در یک تیم هستید.

بازیکن تیم بودن یکی از رایج ترین عبارات در توصیف شغل است. شما احتمالاً با افرادی روبرو شده اید که به نظر می رسد خود را از این گروه جدا می کنند و بر اساس یک تیم خاص که طبق قوانین خاص خود کار می کنند ، در خلاء کار می کنند. بعضی از افراد به این روش بهتر کار می کنند ، اما شما همیشه باید درگیر تیم خود باشید و زیاد خود را تعطیل نکنید. داشتن ایده و قادر به گزاف گویی موضوعات از یکدیگر ، یک محیط کاری راحت و مشترک را برای همه ایجاد می کند. در پایان روز ، به یاد داشته باشید که همه افراد در تیم شما هستند (یا باید باشند) در جهت رسیدن به همان هدف و نتایج کار می کنند.

  1. همه چیز را شخصی نکنید.

هم اکنون همکاران شما نیز با مسائل مربوط به خودشان سر و کار دارند و نحوه عملکرد آنها می تواند بازتاب چیزی باشد که ممکن است در محل کار یا در زندگی شخصی خود از آن عبور کنند. اگر دیگران در اطراف منفی یا ناخوشایند هستند ، به یاد داشته باشید که هر برخورد منفی یا ناراحت کننده مستقیماً در مورد شما نیست. چند دقیقه وقت بگذارید تا به عقب برگردید و وضعیت را به طور کامل ارزیابی کنید – شاید آنها نگران آنچه در خانه اتفاق می افتد نگران باشند یا درباره یک پروژه بزرگ که قرار است تأکید کنند ، تأکید کرده اند. بهترین مهارتی که می توانید داشته باشید این است که فقط کمک ارائه دهید و یک محیط خصمانه ایجاد نکنید، حتی اگر شخص دیگری باشد. از این امر بیاموزید و عادت کنید که مشکلات شخصی خود را از کار جدا کنید. این می تواند بر کار و نگرش شما نسبت به دیگران در محیط کار تأثیر منفی بگذارد.

 

  1. بیاموزید مسئولیت رسیدگی به سوانح را داشته باشید.

برخی از همکاران شما ممکن است با فکر کردن به دیگران ، در زیر کیفیت کار و قد و قامت خود ، از پا در بیاورند و خود را کنار بگذارند. کارمندان مانند این دوست ندارند جهت بگیرند و تمایل دارند کارها را به روش خود انجام دهند ، و گاهی اوقات کیفیت کار آنها مطابق آنچه که خودشان فکر می کنند نیست. همکاران با سرنوشت بزرگ معمولاً از دعوا دور نمی شوند ، بنابراین خواندن اوضاع با اهمیت بسیار مهم است. سعی کنید بر داشتن یک پاسخ غیر داوری تمرکز کنید. همچنین، هنگامی که به خود و کار خود توجه می کنید ، وضعیت به خودی خود کار می کند. تحمل آزار و اذیت را تحمل نمی کنید ، اما ممکن است بدانید که بیشتر اوقات اجازه می دهید اوضاع بدون حادثه بگذرد، بهترین کار را برای همه طرف ها دارد.

  1. شایعات را مثبت نگه دارید.

شما به احتمال زیاد در شرایطی بوده اید که شایعات اداری وجود داشته است. خواهید فهمید که بعضی از افراد واقعاً دوست دارند با صحبت کردن درباره اتفاقاتی که در اطراف دفتر می گذرد ، خود را سرگرم کنند. برخی از این ها بی ضرر است ، اما بیشتر اوقات ، خوب نیست که درگیر این نوع تعامل ها باشید. بعضی اوقات شایعات اداری امری اجتناب ناپذیر است، به ویژه هنگامی که در حال مکالمه با یک گروه هستید، اما سعی کنید با حوصله مکالمه را به سمت چیزی مثبت هدایت کنید.

به یاد داشته باشید، اولویت شما انجام کارهای بزرگ و رسیدن به اهداف است. گفته می شود، با شخصیت های مختلفی روبرو خواهید شد که ممکن است در راه انجام کار باشند. سعی کنید یک نگرش غیرقابل قضاوت داشته باشید و بدانید که همه چیز در مورد نحوه واکنش و رسیدگی به شرایط است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *