جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

10 کاری که مدیران هرگز نباید از کارمندان بخواهند!

-کاری-که-مدیران-هرگز-نباید-از-کارمندان-بخواهند

در کنار تمامی موارد و وظایفی که یک مدیر، میتواند به کارکنان خودش منتقل کند و از آن ها انتظار داشته باشد، مواردی هم هستند که شما نباید آنها را از کارکنان خودتان انتظار داشته باشید!

لیست کارهایی که نباید از کارمندان بخواهیید:

۱.هر کاری را باید انجام دهید!

بیایید در مورد تمیز کردن آشفتگی های محل کار صحبت کنیم. آنها وظایف ناخوشایندی هستند و شما احتمالاً خدمات تعمیر و نگهداری یا کارکنان ساختمان برای مراقبت از آنها دارید. اما چه اتفاقی می‌افتد که برخی اوقات از کارمندان، انتظار تمیز کاری فضای عمومی کار را دارید؟!

اگر کسی باشد که این وظیفه را به عنوان بخشی از شرح فعالیت خود در آن سازمان داشته باشد، او موظف است که این کار را انجام دهد. اگر نه، باید مسئول مشخصی برای آن تعیین کنید. دیر یا زود، در یک تجارت کوچک، همه باید کارهای بزرگ انجام دهند.

بیشتر بدانید: هوش هیجانی راز موفقیت کارآفرینان است

 

دوره های رایگان دکتر افشین فاتح

 

۲.تعطیلات را لغو کنید!

گاهی اوقات شرایط واقعا برای شما هسته و کسب کننده میشوید و در این حال، واقعاً به استراحت نیاز دارید تا مجدداً با روحیه و سرحال یه کار برگردید. با این حال، بیشتر بحران ها ناشی از عدم برنامه ریزی برای زمان های استراحت کارکنان است. از یک کارمند نخواهید تعطیلات از پیش برنامه ریزی شده را لغو کند، به خصوص اگر دوستان و اعضای خانواده دیگری روی آن شخص حساب می کنند و آنها بلیط خریداری کرده اند یا برنامه های خود را تنظیم کرده اند. زمان تعطیلات، یک زمان متعلق به کارکنان است، بنابراین کارمند را ملزم به انصراف از آن نکنید.

۳.بدون ساعت کار کنید!

اغلب مدیران، ملزم به رسیدن به اهداف حقوق و دستمزد مشخصی هستند. این بدان معناست که ممکن است یک مدیر وسوسه شود که به کارمندان بگوید که ساعت های کاری را بدون تمایل او تغییر دهد بگوید این کار از این به بعد در شیفت شب انجام میشود. این کار را نکنید! نه تنها این فعالیت غیرقانونی است، بلکه همه کارمندان شما را تلخ و عصبانی می کند. این اصلا یک ایده ی خوبی نیست. وقتی کارمندان با این روحیه و عصبانیت دست به کار شوند، قطعا راندمان آن ها مثل همیشه نخواهد بود.

۴.جعل سوابق

این مورد، شاید شامل چیزهای کوچکی شود، اما واقعا مهم است. مانند تاریخ دریافت یک سند، یا ارسال ایمیلی به فروشنده مبنی بر اینکه چک در پست است در حالی که نیست. شما و کارمندانتان باید صددرصد برای صداقت تلاش کنید. از آنها نخواهید که به جای شما دروغ بگویند. آنها اینگونه، تمام احترام شما را از دست خواهند داد.

۵.پاییز را برای خودت بگیر

شما به کارمندان خود می گویید که مثلا کار X را انجام دهند و این یک شکست است. وقتی رئیستان با شما تماس می گیرد، می گویید: “در این مورد با مسئول مرتبط صحبت می کنم و مطمئن می شوم که دیگر هرگز تکرار نشود.” یا، درست می گویید، یعنی: «این ایده من بود. من مسئولیت کامل را به عهده می‌گیرم.»

اشتباه شما، نتیجه اشتباهی نیز ایجاد می‌کند که خودتان باید آن را بپذیرید و نباید دنبال مقصر بین کارکنان باشید.

بیشتر بدانید: 9 راه برای بهبود وفاداری و مشارکت کارکنان

۶.ساعت کار دیوانه کننده

برخی از کسب و کارها، ساعات دیوانه کننده ای برای دارند، هر فردی که به صورت شیفتی کار میکند، می داند که در یک بازه زمانی مشخص، خانواده خود را نخواهند دید. اما او میداند که این بخشی از کار است. اما اگر بخواید خارج از تعهد آنها و هم بدون رضایت کارکنان، ساعات را چندین برابر افزایش دهید، قطعا باعث ناراحتی کارکنان خواهد شد.

۷.با یک مشتری بد کنار بیایید.

اگر مشتری بدرفتاری دارید که یا با آزار و اذیت کارمند شما قانون را نقض می کند یا فقط یک فرد تندخو است، نباید کارمندان گزارش دهنده خود را مجبور کنید با آن شخص کناربیایند. البته اگر این مورد، یک روال ثابت از رفتار آن مشتری است، نه موارد موردی که شاید او در آن روز مشکلی داشته و روی رفتار رو تاثیر گذاشته است. اگر این نوع رابطه بین مشتری و کارکنان حکم فرماست، اغلب می‌توانید با تماس با بالا دستی مشتری، مشکل را برطرف کنید، اما در غیر این صورت، کارکنان شما شایسته برخورد حرفه‌ای و محترمانه هستند. ببینید که آیا آن را دریافت می کنند یا خیر!

۸.با یک همکار قلدر کنار بیایید.

هیچ مدیری نباید اجازه قلدری در بخش خود را به کارمندان بدهد. سخت تلاش کنید تا سازمان خود را به مکانی تبدیل کنید که همه در آن با احترام با یکدیگر رفتار کنند. اگر فرد قلدر سازمان شما نمی‌تواند خوب شود، با او قطع همکاری کنید، چرا که اثرات مخرب طولانی مدتی برای شما و سازمانتان خواهد داشت. هیچ کس نباید مجبور باشد با آدم های تند و تیز کار کند، و شما به عنوان مدیر، وظیفه دارید که کارمندان را از شر آدم های تند و قادر خلاص کنید.

 

فرم تقاضای دریافت مشاوره رشد کسب و کار

 

۹.در حالی که بیمار هستید کار کنید!

در هنگام بیماری‌های کارمندان، با تب، استفراغ یا سایر شرایط مسری کنار بیایید و اجازه دهید آنها به صورت کامل بهبود یابند. اگر کارمندان را مجبور کنید در هنگام بیماری سر کار بیایند، میکروب ها را پخش می کنند و بقیه نیز بیمار می شوند. این تازه بخش اول فعالیت است. اگر از افرادی که بیماری دارند، بخواهید که به کار ادامه دهند، بازدهی آن ها فوق العاده پایین خواهد بود و البته علاقه و پیوستگی آن ها با سازمان سما به شدت کاهش می یابد. مدیران خوب، به کارمندان اجازه می دهند از زمان استراحت برای بهبود بیماری استفاده کنند.

بیشتر بدانید: 10 تفاوت کلیدی بین رهبری و مدیریت

۱۰.به خیریه کمک کنید!

بله، کنم به خیریه یا فعالیت های بشر دوستانه در سطح سازمان، بسیار فوق‌العاده است و خیلی از شرکت‌ها می‌خواهند کارمندانشان در اهدای خیریه شرکت کنند. با این حال، اگر کارمند شما مایل نیست بخشی از حقوق خود را به اهداف بشر دوستانه شرکت اختصاص دهد، شما نباید آنها را مجبور به این کار کنید.

وقتی به آنها پیشنهاد حقوق دادید، کارمند روی حقوق واقعی حساب کرده است. الزام آنها به اهدای حقوق خودشان، کار اصلا مناسبی نیست. ممکن است فکر کنید حقوق آنها سخاوتمندانه است و آنها باید قدردان باشند، اما شما نمی دانید وضعیت آنها در زندگی شخصی شات چگونه است! و حتی اگر بدانید که آنها هر سال یک ماشین اسپرت کاملا جدید می خرند و توان مالی برای انجام این کار را دارند، باز هم پول، برای آنهاست. کسی را به خاطر حمایت نکردن از هدف های متفرقه شرکت تنبیه نکنید. البته اگر هم این کار را انجام دادند بسیار خوب است و باید از آنها قدردانی کرد.

بهتر است هرگز اجازه ندهید از ابتدا این موارد در سازمان شما شروع شود. اما بدانید اگر به این 10 مشکل در محل کار رسیدگی کنید، شما گردش کارکنان شادتر و راضی تری خواهید داشت که میتواند راندمان سازمان شما را چندین برابر کند.


منبع:
https://www.thebalancecareers.com/

امتیازات post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *