جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ایده های خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش

در رابطه باایده های خدمات پس از فروش باید گفت که  امروزه افراد زیادی پس از ایجاد کسب و کار خود، به دنبال ایده های خلاق و نوآورانه برای خدمات پس از فروش هستند. زیرا طبق آمار و تحقیقات انجام شده، افراد پس از خرید از شرکت شما خدمات بهتر و نوآوری را دوست دارند از شما دریافت کند که این امر باعث می شود، رضایت مشتری نسبت به کسب و کار شما بیشتر شود.

منظور از خدمات پس از فروش چیست؟

اگر فروش و بازاریابی خوبی دارید، باید خدمات پس از فروش خوبی هم به مشتری ها ارائه دهید. زیرا به اندازه که فروش خوب و بالا مهم است، داشتن خدمات پس از فروش اهمیت بسیار زیادی دارد. خدمات پس از فروش، شامل خدماتی می شود که شرکت برای جذب بیشتر مشتری برای آنها در نظر می گیرد.

درواقع خدمات پس از فروش، یک نوع استراتژی برای هر کسب و کاری به حساب می آید. شما هر چه ایده های خدمات پس از فروش خلاقانه تری داشته باشید، در حوضه کسب و کار شانس بیشتری خواهید داشت. خدمات پس از فروش انواع مختلفی دارد که با توجه به کسب و کار شما می تواند متفاوت باشد.

ایده خدمات پس از فروش

بیشتر بدانید:10 نشانه نارضایتی شغلی

خدمات پس از فروش چه مزایایی دارد؟

برای این که بتوانید رابطه خود را با مشتریان قوی کنید، حمایت مخاطبین را به خود جلب نمایید و از دیگر رقبا متمایز باشید، باید ایده های خلاقانه ای در زمینه خدمات پس از فروش داشته باشید.

بر عکس اگر شما خدمات پس از فروش بی کیفیتی داشته باشید، اعتماد مشتریان خود را از دست خواهید داد و این امر باعث از بین رفتن شهرت و عملکرد کسب و کار شما می شود. به همین خاطر توصیه ما بر این است که با داشتن خدمات پس از فروش ایده آل، رضایت مشتریان را جذب کنید. قبل از این که با بهترین ایده های خدمات پس از فروش آشنا شوید، باید بدانید رضایت مشتری ها، شما را به چه نقطه مثبتی ممکن برساند.

اصلی ترین مزایای خدمات پس از فروش، سود کسب و کار افزایش می دهد. یکی از دلایل مهمی که بعضی از شرکت ها، خدمات پس از فروش به مشتری ها ارائه نمی دهند، به این خاطر است که فکر می کنند هزینه های زیادی برای آنها ایجاد می کند. اما در واقعیت این طور نیست و خوشبختانه این تفکر روبه تغیر است. این نکته را فراموش نکنید که هزینه جذب مشتری تا حفظ مشتری بسیار گران تر می باشد.

رضایت مشتری باعث می شود تا کمترین زمان به سرمایه و سهام بزرگی در کسب و کار به دست آورید. به علاوه این را هم فراموش نکنید که خدمات پس از فروش، باید با کیفیت باشند تا فروش زیادی داشته باشید. پس خدمات پس از فروش شما را می تواند به سود بزرگی برساند.

ایده خدمات پس از فروش

بیشتر بدانید: 5 مهارت ضروری در کوچینگ

بهترین ایده های خدمات پس از فروش برای رضایت مشتری

حالا که آشنا شدید داشتن خدمات پس از فروش چه قدر می تواند برای شرکت شما مفید باشد، باید با روش های جلب رضایت مشتری آشنا شوید.

  • داشتن گارانتی، تعویض و مرجوعی محصولات

اگر شما هم شرکتی که خدمات گارانتی، تعویض و مرجوعی را ارائه دهد، از همان شرکت خریداری می کنید. زیرا مطمئن هستید بعد از خرید اگر یک درصد محصول مشکلی داشته باشد، می توانید با خدماتی که شرکت به شما ارائه داده است، آن را رفع کنید.

همان طور که مستحضر هستید، گارنتی این امکان را به مشتریان می دهد تا در صورت هرگونه خرابی، آن را تعویض و یا تعمیر کنند. البته این موضوع به شرطی قابل قبول است که این خرابی توسط شخص شما یا خطای انسانی نباشد.

حتی می توانید برای این که از دیگر رقبا متمایز باشید، سیاست های متنوعی از گارانتی و مرجوعی و یا تعویضی را برای کسب و کار خود تعریف کنید. به خصوص اگر محصولی که به مشتری عرضه می کنید، گران بها باشد. به همین خاطر این ایده خدمات پس از فروش می تواند هم به حفظ مشتری و هم به جذب مشتری کمک به سزایی کند.

ایده خدمات پس از فروش

  • داشتن خدمات پس از نصب و مونتاژ محصولات

اگر محصولی را دارید به بازار عرضه می کنید که بعد از خرید نیاز به آموزش و نصب دارد، می توانید خدماتی به عنوان نصب و مونتاژ و آموزش رایگان ارائه دهید. اگر محصولی به فروش می رسانید که نیاز به آموزش دارد، می توانید ویدیو های آموزشی برای مشتری ها آماده کنید. یا حتی در صورت نیاز، از کارشناس فنی برای این آموزش استفاده نمایید. هرچه ایده های خدمات پس از فروش متنوع تر باشد، در کسب و کار پیشرفت بیشتری خواهید کرد.

  • نظرات مشتری را جمع آوری کنید.

زمانی که شما پس از خرید، از مشتری فیدبک بگیرید که از خرید راضی است یا نه. بسیار در فروش و بازاریابی کمک بسیاری می کند. نظرات مشتری راه ارتباطی شما را با آنها باز می کند و باعث می شود بیشتر به کسب و کار شما اعتماد کند. حتی اگر بازخورد مشتری آنچیزی که شما می خواستید نبود، از این فرصت می توانید استفاده کنید تا رضایت دوباره او را جلب کنید. امروزه راه های زیادی برای جمع آوری نظرات مشتری ها وجود دارد. مهم ترین آنها نظرسنجی در انواع اپلیکیشن ها، وب سایت ها و یا تماس می باشد.

ایده خدمات پس از فروش

  • دسترسی به پشتیبانی را فراهم کنید.

یکی دیگر از ایده های خدمات پس از فروش، می توان به پشتیبانی اشاره کرد. همان طور که می اوانید بعد از خرید محصول مکن است مشکل یا سؤال هایی در ذهن مشتری ایجاد شود. به همین خاطر کارکنان حرفه ای شما باید پاسخگو این مشکلات باشند. این خدمات بسیار رضایت مشتری را جذب می کند.

همین رضایت مشتری باعث می شود، چندین نفر برای خرید به شرکت شما مراجعه کنند. این پشتیبانی هر چی تخصصی تر باشد، شما بیشتر می توانید در دنیای کسب و کار رونق پیدا کنید و به اصطلاح دل مشتری ها را به دست آورید.

  • ارائه خدمات تخفیف به مشتری ها

از دیگر ایده های خدمات پس از فروش، می توان به تخفیف های ویژه، اشاره کرد. در واقع شما می توانید پس از خرید مشتری روی دیگر محصولات، تخفیف بگیذارید تا دوباره برای خرید به شما مراجعه کنند. با این روش به نگه داشتن مشتریان برای کسب و کار خود بسیار کمک می کنید.

جمع بندی

خدمات پس از فروش که به پشتیبانی پس از فروش هم گفته می شود. یعنی هر خدمتی که پس از خرید به مشتری ها به آنها ارائه می شود. این خدمات می تواند از پشتیبانی رایگان باشد تا تخفیف، گارانتی، حق تعویض، آموزش های رایگان، نصب و مونتاژ محصولات باشد. هرچه این استراتژی بازاریابی شما خلاقانه تر باشد، در کسب و کار موفق تر از دیگر رقبا خواهد بود.

اگر می خواهید در رابطه با این مقاله بیشتر بدانید، اینجا کلیک کنید

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *