جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آشنایی با مفهوم کوچینگ فروش و تاثیر آن در موفقیت شرکت ها

آشنایی با مفهوم کوچینگ فروش و تاثیر آن در موفقیت شرکت ها

کوچینگ فروش دانشی است که به شما کمک میکند نرخ فروش و درآمد مجموعه ی خود را به شکلی باور نکردنی افزایش دهید.

  • اگر صاحب یک کسب و کار خانگی هستید…
  • اگر مدیر یا موسس یک شرکت بزرگ هستید…
  • اگر به فروش خود به چشم یک سرگرمی نگاه میکنید…
  • اگر شغل شما، منبع اصلی درآمدتان است و میخواهید تحولی بزرگ ایجاد کنید….

این مقاله به شما کمک میکند با مفهوم کوچینگ فروش، فرهنگ کوچینگ و همچنین راه و روش استفاده از آن آشنا شوید.

 

آشنایی با کوچینگ فروش

تفاوت میان یک تیم فروش با انگیزه و پرتلاش، با تیمی که انگیزه و مسئولیت پذیری کافی را ندارد در نتیجه ی یک ماه کاری به خوبی قابل لمس و مشاهده است.

این تفاوت از چشم هیچ مدیری پنهان نمی ماند و مستقیما در اعداد و ارقام سود و زیان شرکت نمایان میشود.

ساختن یک تیم با انگیزه و حرفه ای، موضوعی است که همواره ذهن مدیران را به خود مشغول میکند. معمولا در بررسی های اولیه چند راه حل معمول به ذهن میرسد.

  • افزایش تایم کاری
  • استخدام نفرات بیشتر
  • ایجاد سیستم پاداش و جریمه
  • سخت گیری و خشونت

تمام موارد ذکر شده میتوانند راهکار هایی کاربردی در کوتاه مدت باشند و برای یک مجموعه، تا مدتی محدود کارساز واقع شوند؛ اما آیا در طولانی مدت هم جواب میدهند ؟

پاسخ منفی است.
در عصر حاضر و با وجود تعداد زیاد استارتاپ های فوق حرفه ای و  شرکت های مدرن، سیاست چماق و هویج عملا بی نتیجه است.

کوچینگ فروش به بیان ساده یعنی :

بالا بردن آمار فروش به کمک استفاده از تکنیک ها و مهارت های این حوزه.

کوچینگ فروش را فرایندی رسمی و تکنیکال میدانند که با اصلاح عملکرد کارکنان یک شرکت آنان را به سمت موفقیت سوق میدهد و زمانی که از این ابزار استفاده میکنید درواقع بستری مناسب برای رشد کارمندان فراهم میکنید. همچنین منجر به شناخت بهتر و بیشتر از توانایی ها و استعداد هایشان میشوید.

کارکنان تیم فروش در یک مجموعه، همچون الماسی با ارزش و گرانبها هستند. حفاظت و نگهداری از این دارایی، یک سرمایه گذاری فوق العاده محسوب میشود. طبق آمار منتشر شده از شرکت هایی که با استفاده از کوچینگ فروش سیاست های کاری خود را تغییر داده اند، نرخ بازگشت سرمایه در حدود 700 درصد داشته اند.

کوچ فروش به چه کسی گفته میشود ؟

اگر علاقه مند به گذراندن دوره های آموزشی کوچینگ فروش باشید و بتوانید در این دوره ها به دانش و تسلط کافی بر تکنیک های فروش دست پیدا کنید؛ شما یک کوچ هستید.

  • مرحله اول کار یک کوچ موفق، تحلیل و آنالیز داده ها و اطلاعات موجود است.
  • مرحله دوم شناخت توانایی ها و ضعف های افراد و در میان گذاشتن نتیجه ی بررسی های شخصی با آنان است.
  • مرحله سوم کمک به کارآموز در جهت ایجاد تغییرات مثبت و رسیدن به نقطه ی آرمانی اوست.

یکی از چالش هایی که کوچ فروش با آن روبرو میشود، مقاومت کارمندان در برابر تغییرات است. بروز مقاومت تا حد زیادی طبیعی است. چراکه نمیتوان در مدت کوتاهی ساختار های ذهنی یک فرد را کاملا تخریب و ساختار جدیدی را جایگزین آن کرد.

اما این مقاومت گاهی آنقدر طولانی و پیچیده میشود که روند کاری تیم را با مشکل مواجه میکند. یک لیدر موفق باید بتواند در این شرایط با حفظ آرامش خود مسیر های مختلف را تا رسیدن به نتیجه ی دلخواه امتحان کند.

معمولا در بسیاری از سازمان ها وظیفه ی کوچ فروش بر عهده ی مدیر فروش است. اما میتوان از یک فرد توانمند برون سازمانی نیز در این زمینه کمک گرفت.

تاثیر کوچینگ فروش در افزایش نرخ درآمدی

جلسات آموزشی کوچینگ، به دو شکل گروهی و فردی تشکیل میشود. در طول دوره های گروهی، مجموعه ای از کارکنان فروش با سابقه ی کاری کم و زیاد دور هم جمع میشوند و فرصتی برای تبادل اطلاعات و دانش خود پیدا میکنند.

جوانتر ها از تجربیات کارمندان قدیمی و آنان از ایده های این گروه تازه کار استفاده مینمایند.

در جلسات فردی کوچینگ، لیدر یا کوچ فروش، با طرح سوالات کلیدی و مهم، کارآموز را در شرایط تجزیه و تحلیل قرار داده و به او کمک میکند فرایند فروش را با دقت بیشتری مرور کند. این گفتگو در نهایت منجر به شناخت بهتر و بیشتر از توانایی ها و نقاط ضعف و قوت کارمند شده و مسیر رشد را برای او هموار میکند.

بر اساس قوانین کوچینگ فروش، افراد مختلف باید اهداف کوتاه و طولانی مدت خود را مشخص کرده و برنامه ریزی ها و فعالیت های لازم جهت رسیدن به آن را انجام دهند.

کوچینگ دارای گرایش ها و شاخه های مختلفی است که هر یک در زمینه ی خود به کار گرفته میشود. برای آشنایی با این گرایش ها میتوانید مقالات مربوط به بیزینس کوچینگ را مطالعه کنید.

دنیای امروز پیوسته در حال تغییر و بروزرسانی است؛ استفاده از شبکه های ارتباطی و روی کار آمدن بیزینس های الکترونیک تاثیر زیادی بر بازار فروش داشته است. به همین دلیل نیاز به آپدیت شدن و یادگرفتن بیش از هر زمان دیگری احساس میشود..

اگر میخواهید در این بازار قدرتمند همچنان پابرجا بمانید، باید خود را به سلاح دانش روز مسلح کنید. برای یک تحول بزرگ در تیم خود با ما تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم عضویت در خبرنامه :

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار آکادمی دکتر افشین فاتح با خبر شوید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :